zondag 30 juni 2024

Bezoek van twee hondjes vanmorgen. Familie zwaan zwemt naast me. Lunchtijd werd weer einde etappe.

 Bonsoir, goedenavond. 
In de pauze van de wedstrijd van Engeland tegen Slowakije pak ik de online-pen weer op. Ja, ik was alweer vroeg vandaag op mijn bestemming. Het plekje voor de lunch wou maar niet komen,  maar toen ik dat uiteindelijk wel vond was het zo'n prima plaats dat ik besloot hier ook maar de rest van de dag te blijven. Het heeft ook geen zin om snel ergens te komen. Hoewel ik wel veel reislust heb zit de kans er toch dik in binnenkort teruggefloten te worden omdat het niet goed gaat met de gezondheid van een mij dierbaar persoon. Maar er zijn altijd tussenoplossingen mogelijk eventueel. 
Vanmorgen op het eind van mijn ontbijt kwam er een hondje op me af, spoedig gevolgd door zijn baasje.






Even later kwam een tweede hond, wat schuchterder, ook nog.




Het was een gezellige ontmoeting, en toen het gezelschap weer verder liep zwaaiden we nog even naar elkaar.



Een filmpje plus bovenstaande foto's staan op de status van WhatsApp. 
Er kwam ook nog een wandelende dame langs vanmorgen. Zij vertoonde een schrikreactie toen ze mij zag en mompelde iets over het vuur dat ik gemaakt had. Maar ik reageerde vrolijk, zei dat het allang uit was en nodig was geweest voor het petit déjeuner, het ontbijt.


Uit zo'n vuurtje en op die plaats zie ik nog niet zo gauw een bosbrand ontstaan. 


Ze ontdooide snel en ik vertelde haar ook mijn hele reis( plannen)

Intussen heb ik de wedstrijd tussen Engeland en Slowakije afgekeken,  inclusief verlenging. Mijn spreuk van een paar dagen geleden is letterlijk uitgekomen. De wedstrijd is pas afgelopen na het laatste fluitsignaal. De overwinning van Slowakije ging niet door op het allerlaatste moment van de wedstrijd. 

De eerste twintig kilometer gingen vandaag nog langs het kanaal, waar behalve veel zwanen ook een mooi bootje te zien was.


Pa en ma zwaan voeren dezelfde kant op als ik. Iets verderop waren de kinderen aan het spelen.








Een mooi beschilderd huis kwam later op mijn pad toen mijn route weer van het kanaal af ging en weer op een departementale weg verder ging.




En al vroeg in de middag dus stond mijn fiets tegen een strobaal en besloot ik daar in de buurt de tent op te zetten. 



Uitdrukking van de dag (Frans)


Le ciel est bleu comme l'azzurro en Italië.

(De lucht is zo blauw als het azzurro, de typisch helderblauwe kleur die je in Italië vaak ziet)

En zo helderblauw was ie vandaag en gisteren hier ook echt.

Prettige avond en.......

T o t   M o r g e n. 

À demain. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten