maandag 1 juli 2024

Geen koffie gevonden, maar wel fit. Goed doorgereden vandaag, vrijwel vlak.

 Goedenavond,  bonsoir.
Frankrijk naar de kwartfinale,  zag ik zojuist. Ze wonnen van België. Toch was ik pas om kwart voor zes ter plekke. 

Opnieuw een plek met heel veel bomen.
Op de status van WhatsApp bezing ik de zonnestralen die erdoorheen komen.




Aardappelen schillen en kijken ging goed samen, want het was toch maar een saaie wedstrijd. En in de pauze heb ik het eetvuur ontstoken, zodat ik een groot deel van de tweede helft ook kon zien. 
Het fietsen ging goed vandaag, ook zonder de dagelijkse opkikker van een kopje koffie ergens.
Na 8 kilometer vond ik het eerste stadje nog te vroeg daarvoor. Zes kilometer verder zat toevallig het enige café van het dorp in de verbouwing. Zeven kilometer daarna trof ik ineen ander dorp het café aan met alle stoelen op de tafels. De waardin vertelde dat ze ermee op was gehouden. 
Zelfs in de vrij grote plaats die toen volgde was er geen café te bekennen,  alleen restaurants. Toen had ik het maar opgegeven voor vandaag en ben in een bos van een uitgebreide lunch gaan genieten, waarna ik fitter dan ooit verder fietste. Vandaag had ik mezelf voor het blok gezet door nog niet heel vroeg de levensmiddelen al in de fietstas te hebben. Daarom moest ik tot bijna half zes fietsen tot de supermarkt. Daardoor ben ik een beetje meer opgeschoten. Het is nog 258 kilometer tot Tom.


Vanaf St-Brieuc is nu bijna de helft afgelegd.

Er was aardig wat bos vandaag op mijn traject en zo ben ik een jagershutje gaan inspecteren.

Een mooi bouwsel met die bomen die door het dak heen steken.


Die ijzeren haken zullen er wel voor zijn om de dieren aan op te hangen. 



Er hing een poster waarop de trefkansen staan bij elke positie van het hert.

Als de trefkans minder dan 30 procent is wordt aangeraden om niet te schieten. 


In Brabant hebben wij de Meierij van Den Bosch, maar in Bretagne hebben ze .......
De Meierij van Bretagne 

Door dit dorp ben ik vandaag gefietst.


Spreuk van de dag 


Wie altijd de wind in de rug wil hebben komt nooit thuis.


Vandaag had ik  wel voor een groot deel de wind achter me. Het ging me dus voor de wind. Een prettige avond is mijn wens en daarna lekker slapen. 

Welterusten.

B o n n e   n u i t .












Geen opmerkingen:

Een reactie posten