donderdag 18 juli 2024

De hitte slaat toe. Pomp omringd door prachtige bloemen gezien.

 Goedenavond. Bonsoir.
Ineens heel warm geworden vandaag. Dat is even wennen, vooral sinds ik neergestreken ben op een kampeerplekje. Overdag met fietsen was het nog geen probleem, je krijgt genoeg frisse wind in je gezicht. Een geschikt plekje heb ik wel gevonden,  maar de handelingen van het tent opzetten, het maken van vuur voor de warme maaltijd én vooral het eten ervan kostten nogal wat moeite. Tussen twee bomen in zit ik nu in de schaduw, maar als de wind even wegvalt heb ik het er nog steeds moeilijk mee. Verder mag ik niet klagen hier: Er zijn weinig vliegen en geen muggen. En sinds een paar weken heb ik ook geen teken meer weg hoeven te halen van mijn lijf.
Ondertussen ben ik even gaan liggen en af en toe een beetje weggedommeld, maar de weinig aanwezige vliegen waren er toch teveel om me even rustig te laten slapen. Bovendien mengden zich ook enkele mieren in de strijd. 
Net als gisteren  was het vandaag fietsen over hele rustige wegen . Het zag er aanvankelijk niet naar uit dat ik bijtijds mijn boodschappen in de fietstassen kon hebben. Maar toch was er na vijftien kilometer in een klein dorpje tot mijn vreugde een Sparwinkeltje en ook nog een café zelfs.
Vandaag had ik dus ook weer snel de luxe om te kunnen stoppen zodra ik wilde. Maar zo'n uitgelezen plekje als gisteren kwam niet, en zo heb  ik tot ongeveer half vijf doorgereden
Ik was helemaal gecharmeerd in een klein dorpje waar nog water uit een echte waterpomp kwam. Bovendien was deze omringd door prachtige bloemen. 






Op de status van WhatsApp komen er filmpjes van.

Ook trof ik her en der mimosa. 






En een roos stond ergens fier de wacht te houden. 



Een mooi kerkje in een dorp trok mijn aandacht.

Daar ben ik ook even naar binnen gegaan. 



In hetzelfde dorp een blik geworpen in een steegje.


En nu, tien over acht, begint de temperatuur weer wat aangenamer te worden hier.



Zo was het een uur geleden. Achter het groen loopt de hoofdweg, waar bijna geen verkeer over komt.





Aan de andere kant van de tent veel ruimte. Er is mais ingeplant. En ik heb er mijn eten klaargemaakt. 

Uitdrukking van de dag. 


Petje af!

In het Frans zeggen ze:


Chapeau bas!  

Waar wij het dus over een pet hebben,  hebben zij het over een hoed.


Nog een fijne voortzetting van deze avond is mijn wens.



B o n n e   S o i r é e


Fijne avond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten