woensdag 31 juli 2024

Vanaf half een was het prima uit te houden op ruime plek aan water, onder de bomen en met af en toe een briesje

 Goedenavond,  bonsoir.
Vandaag zit ik er veel beter voor dan gisteren. Aan de rivier de Dore vond ik om half 1 een koele plek onder de bomen. Zelfs was er af en toe een briesje. Die is nu 7 uur 's avonds wel weer weg en ook laat de zon nu toch even zijn licht schijnen op mijn tentje, maar ik vond het al heel wat om hier de hele middag te kunnen vertoeven zonder te hoeven zweten zoals gisteren. Toen had ik er ook nog niet bij vermeld dat mijn ogen de hele dag traanden, wat extra vervelend was.
Dit gaat nu ook weer iets beter,  waarschijnlijk door het wassen met gesteriliseerd water wat ik vanmorgen gedaan heb.

Wat een luxe hè om zomaar aan tafel te kunnen zitten nu.


Met als uitzicht de rivier, waar ik straks weer inloop. Gisteravond deed ik dat ook nog in die vissersplas en zelfs ben ik er compleet in gezwommen. Maar hier is het ondiep en wordt het een voetenbad. 

Op dit moment  zijn hier veel kinderen aanwezig.


Misschien gaan ze ook wel kamperen. 

Vanmiddag was het even een hondenzwembad.

Deze kwam speciaal uit het water voor mij. 




Hier heb je er nóg een.




En hier drie bij elkaar. 
Op de status van WhatsApp  meer hiervan.


Vanmorgen heb ik ook nog gefietst. Onder andere een pittige beklimming van 6 kilometer, die ik ken van vorige afleveringen. Bijna altijd had ik het daar erg moeilijk mee omdat het meestal in de gloeiende zon was. Eenmaal met het traject begonnen moet je het afmaken. Je kunt ergens halverwege niet ophouden en ook niet terug.




Het is namelijk een dubbele weg met een betonnen scheiding in het midden.
Maar dit keer, nu het warmer dan ooit is, viel de beklimming in de ochtenduren en ging het me juist redelijk af. Daarna was het koffie.


Koffie met een half koekje.




Dit was vroeger het café waar ik met een vriendin ooit op het terras gezeten heb. Nu doet alleen de naam nog aan een café denken.


Vanmiddag heb ik het eten maar eens klaargemaakt op mijn gasje. Ik wilde niet te opvallend zijn met zoveel mensen om me heen.







Vanaf hier is het nu nog 165 kilometer tot Lamastre.


Hiertoe moet wel het Centraal Massief beklommen worden. Morgen zal ik waarschijnlijk de eerste schreden omhoog maken.( Het zal vooral lopen worden met de fiets aan de hand).


Uitdrukking van de dag. 


Een kat in de zak kopen.

In Frankrijk zeggen ze:

Acheter chat en poche.

Bijna hetzelfde als bij ons dus, behalve dat in Frankrijk de zak specifiek een broekzak is.



Prettige avond. 


B o n n e  S o i r é e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten