zaterdag 13 juli 2024

Feest bij Mateo was heel mooi. Half Plaisance laat eigen creaties zien.

 Goedenavond,  bonsoir.
Het was gisteravond een mooi feest in de open lucht bij Mateo en Floriane. Ik had er wel tegenop gezien vanwege mijn gehoorproblemen, maar een beetje praten met mensen ging toch wel en, zoals ik schreef, kon ik het met de accordeon wel gezellig maken.
Vandaag mocht ik die rol van troubadour ook weer vervullen. In Plaisance werd een dag gehouden waarop iedere bewoner zijn eigen creaties mocht laten zien. Zo gingen we met zijn allen bij iedereen langs die iets van zichzelf tentoonstelde. Onderweg tussen de bezichtigingen door speelde ik accordeon. Een vrouw in een rolstoel, voortgeduwd door haar dochter, liet  horen dat ze die oude liedjes van mij mooi vond en dat gaf mij een extra stimulans. 
Er waren hele mooie tekeningen bij.
















Er was ook iemand die een uitgewerkte stamboom liet zien. Vanaf 1765 tot 2024. En uiteindelijk is hij daaruit ontsproten. 

We mochten ook bij iemand door een magische poort.

Passage van de tijd.

Achter de poort lag een zeer ordelijk landgoed, waarin mij een stapel stenen opviel.





Bij een ander adres vond ik de..........


Spreuk van de dag. 



Je kunt geen omelet maken zonder de eieren te breken. 


Ook aan ons, aan Tom, heeft de stoet een bezoek gebracht. 



Tom en Mateo, de linkse twee, geven uitleg over hun project. De man rechts is de coördinator van deze geslaagde middag. Hij legde de mensen ook uit wat ik voor iemand was.



Tom krijgt aandachtig gehoor.


Voordat de manifestatie  begon is Tom bezig geweest een bordje met atelier te maken. Hiertoe gebruikte hij letters als mal die hij al heeft sinds het begin van zijn werk als huizenbouwer. 


De 9 in het woord laat zien dat er creativiteit aan te pas komt in het atelier. 
Een en ander is te zien op de status van WhatsApp. 




En klaar is het bordje, het atelier is geopend voor het publiek. (Maar het is ook nog keuken voor Tom en voor mij )


Gisteravond viel het dus allemaal goed mee. Zoals ik Tom al vertelde toen we op weg waren naar het verjaardagsfeestje, ik wilde niet lang blijven maar uiteindelijk zul je zien dat ik als een van de laatsten pas naar huis zou gaan. En dat klopte. Het was rond half een dat we samen door de donkere straten van 
Plaisance richting het terrein liepen.

De barbecue werd uitstekend verzorgd door Mateo en het smaakte me prima. 

Mateo met op de voorgrond zijn moeder.

Half twaalf inmiddels.  Lekker slapen nu. Morgen komen Andries en Ellen hier op bezoek,  dus wordt het weer een volle dag. 



W e l t e r u s t e n 


Bonne nuit.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten