donderdag 27 juni 2024

Bij Paul vertrokken. Volgende adres: 473 kilometer. Op plek met uitzicht, vliegen en teken.

 Goedenavond,  bonsoir.
Na mijn logeerpartijen bij Anneke en bij Paul kampeer ik vanavond weer in het wild. Het is een plek met een mooi uitzicht. 










Maar, waarschijnlijk omdat er een mesthoop in de buurt is, werd ik vanmiddag erg door vliegen lastig gevallen. Een dutje zat er niet in.



En dan zijn, na een week rust,  ook de teken weer van de partij.
Daar liep er weer een over mijn been, op zoek naar een plekje om zich naar binnen te werken. 

Weer een lange broek aangedaan en sokken,  maar dat is misschien juist onhandig. Nu heb ik geen zicht op wat er onder mijn pijpen gebeurt. 
Vanmorgen was ik nog onder de hoede van Paul, die bijzonder gastvrij mij heeft ontvangen. Hij kwam rond kwart voor negen met een uitgebreid ontbijt aangelopen. 



Dat gebruikten wij lekker in het zonnetje voor het huis. Later in de schaduw achter het huis kwam de butler mij koffie brengen. 
En toen werd het tijd om mijn boeltje weer te gaan pakken. Ook hierbij hielp Paul me. En even later was de caravaan weer klaar voor vertrek. 

Bye bye, tot ziens.


Ondertussen had ik contact gemaakt met Tom, onze huizenbouwer van strobalen en leem. Hij is op zijn erf in Frankrijk tot 23 juli. Mooi, dan ga ik bij hem langs. Het was vanaf Paul 473 kilometer fietsen.


473 kilometer tot het volgende adres.


De eerste dertig ervan zal ik ongeveer wel volbracht hebben vandaag. 

Vlak voor dit kampeerplekje is een hele scherpe afdaling begonnen.

Op het einde van dat bosje links ben ik linksaf het pad op gegaan dat tot hier leidt. Nog niet teveel afgedaald om het mooie uitzicht te behouden.


Na een week heb ik vanavond de deksel van mijn pan weer open gedaan om daaronder een halve bloemkool en enkele aardappelen te vinden.



En die werden weer op mijn eigen manier,  op een houtvuurtje tot een maaltijd gemaakt. 

Het is mistig boven de bloemkool. 

Op de status van WhatsApp een filmpje van de omgeving en de klaargestoomd bloemkool. 
 
Nu ga ik gauw weer naar de tent, die op een afstandje van me staat. De zon staat er niet meer op. De meeste naar binnen gevlogen vliegen jaag ik er dan uit en dan heb ik het hopelijk de rest van de avond rustig. 


Uitspraak van de dag. 

Een onderdeel van de biologie is vliegles.



P r e t t i g e   a v o n d 


Bonne soirée.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten