woensdag 5 juni 2024

Muggen, teken, een bron en een mariakapel op mijn mooie kampeerplekje. In file achter een vuilniswagen gestaan.

 Bonsoir.  Zo, het eten is weer op en het smaakte vandaag voortreffelijk. De ene keer is de andere niet. De ene keer smaakt hetzelfde heel goed en een andere keer niet. Zo gaat dat volgens mij met het vuur maken ook. Het vuur wilde helemaal niet vanavond en dat snap ik niet. Het hout dat ik ervoor gebruikte leek mij prima hout. Mijn theorie is dat het met de stand van de sterren en de maan te maken heeft, zoals dat met het zaaien volgens de antroposofische kalender ook het geval is. Maar desalniettemin zijn de vlammen toch groot genoeg geworden om het eten aan de kook te brengen. Ik kreeg zelfs nog hulp van een wandelaar die langs kwam. Jammer genoeg wilde hij niet op de foto toen hij met mijn vuur aan het prutsen was. Zijn doel was om even naar het bronnetje te kijken dat deel uitmaakt van mijn kampeerterrein. 



Het bronnetje, gezien vanuit de tent.

Maar op het terrein staat ook een mariakapel. Toen ik aan kwam fietsen was daar een hele groep kinderen aanwezig met enkele volwassenen. 









Rond de mariakapel was het te doen. Het bleek een verjaardagsfeestje te zijn van een van de kinderen. 

Ik trok me er niks van aan en liep door naar de plek waar nu mijn tent staat. 


Vanaf de kapel was mijn fiets te zien, waar later de tent bij kwam.


Goed en wel was ik hem op aan het zetten, toen kwam er een lieftallige vrouw vanuit die kindergroep naar me toe. Of ik water had? Ook bood ze mij een warme douche aan. Liever niet, dacht ik, maar dat zei ik niet. Dat vond ik veel teveel rompslomp en zoveel waarde hecht ik niet aan een douche. En verder had ik in de fietstas alles op voorraad om de nacht goed gevoed door te komen. Ze vertelde dat ze het fietsen ook kende en ooit eens naar Turkije gefietst was. Waar ze uiteraard door heel veel gastvrijheid omgeven werd, en die wilde ze natuurlijk mij ook geven.
Uiteindelijk een prima plek gevonden midden in een klein bosje. Dat bosje zag ik op de kaart liggen en vond ik een mooi einddoel voor deze fietsdag. Echter had ik tot drie keer toe een mogelijk plekje afgekeurd vanwege veel modder en een slechte ondergrond. Maar goed dat ik kritisch was en tot dit uitstekende plekje gekomen ben.

Onderweg was het vandaag lachen geblazen toen ik in een dorpje ineens in een file zat achter een vuilniswagen. 





De mensen deden in het smalle straatje hun werk, en alle auto's en ook ik met de fiets moesten achteraan sluiten. Gelegenheid genoeg voor mij om een en ander te verfilmen voor de status van WhatsApp. 

Onderweg ook een goed onderhouden moestuintje gezien.

De aardappelen keurig naast de sperziebonen 



Bij het inkopen vandaag ook weer een pak keukenrollen gekocht. Die dienen zowel als toiletpapier als om spullen schoon te maken. 


Maar ja, vier pakken is toch wel erg veel. Waar moet ik het allemaal laten op de fiets?



Spreuk van de dag ( afkomstig van veerman Peter)



Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond.




Een fijne avond is mijn wens.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten