vrijdag 3 september 2021

Op zoek naar de bron.








 Verborgen tussen de bramenstruiken
 moet ergens de put van mijn bron zijn.
Lang geleden, veel te lang geleden ben ik daar voor het laatst in afgedaald om daar de binnengedrongen boomwortels zoveel mogelijk weg te halen.
Toen kon je deze put nog gewoon bereiken, maar nu moet er hiertoe een weg gebaand worden door het oerwoud.
Aangezien ik niet aan die flitsende maaiapparaten wil beginnen doe ik het met een snijdend ijzerwerk aan een lange steel en met een snoeitang.
Deze laatste doet na drieëntwintig jaar nog steeds goed dienst, toen gekregen van een goede vriendin.


De handvaten zijn inmiddels wel vervangen door poten van tuinstoelen.



En daar ligt mijn handmaaier.





Het begin van het gat in de bushbush is gemaakt, daar ergens achter moet het ronde bouwsel van 
de bron tevoorschijn komen. Ik zie hem nog niet.

De titelfoto toont het vuur dat gisteravond de eerste gemaaide struiken verdelgde.
Ik moest wel voorzichtig zijn met vuur, schreef iemand, dus vandaag toch maar een emmer met water erbij gezet.


En overdag zie je ook meer wat je doet.

Op mijn terrein en ook overal in de bermen in de buurt bloeien nu deze bloemen:



Opgezocht vond Piet dit resultaat:




Ze zijn overgewaaid uit Afrika.

Zodra de zon weg is gaan de kopjes dicht.
Dat is nu , vier uur, al het geval. Waarschijnlijk omdat het bewolkt geworden is.




Morgen als het weer redelijk is komt er de derde editie dit seizoen van de markt van Chambon sur Lignon.



Wim heeft me uitgenodigd mee te gaan.
Moet kwart voor zeven in Lamastre zijn.
Dat belooft weer iets moois te worden.

Straks bijtijds eten en vroeg naar bed.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten