maandag 27 september 2021

SOS tandpijn, herhaling!!! Oplossing misschien dichtbij.

 De tand blijft zeuren, ondanks de kuur die gaande is.
Van een meelevende vriend kreeg ik de uitdrukkelijke raad om niet te wachten tot in Frankrijk, waar ik dan misschien over drie weken kan zijn, maar om hier een tandarts te zoeken die tijd en mogelijkheid heeft om een wortelkanaalbehandeling te doen.
Dit doorbrak mijn aarzeling om te doen wat vannacht toen ik het moeilijk had ook al door mijn hoofd speelde: Erachteraan gaan.
Begonnen met de tandartsenpraktijk te bellen waar ze mij zaterdag voorlopig hielpen met die antibioticakuur.
Zij wilden en konden niet, maar ik mocht wel terugkomen als de medicijnen woensdag nog niet aangeslagen waren.

Toen bedacht ik me dat hier in Alphen, en zelfs aan de overkant van de plas een praktijk is waar ik heel heel vroeger al wel ingeschreven was.
We praten over meer dan dertig jaar geleden.
De tandarts is overleden, maar de praktijk bestaat nog.
Ik er persoonlijk naartoe gefietst vanmiddag, een tandarts aangesproken die juist een patiënt uitnodigde plaats te nemen,en een collega van haar nam tijd voor mij.
Wist zelfs dat ik op die en die boot tegenover woonde.
Dat was een mooie binnenkomer en op mijn verhaal werd gereageerd met een afspraak maken voor woensdagmiddag.




Kwart over acht in de avond.
Tom is te gast.
We hebben net samen heerlijk gegeten.
Hier zie je  Tom bezig met de bereiding van de salade, in zijn nu als keuken ingerichte bedrijfswagen.




Mijn aandeel was de bereiding van bloemkool.




André was vanmorgen met zijn hond Pietje op zijn vlot aan het ronddobberen. Een uiterst schattig gezicht waarvan hier nog een glimp is opgevangen.



Zo, nu nog even gezellig met Tom kletsen, terwijl de tand weer begint op te spelen.
Een glaasje wijn meedrinken was een idee, maar Tom dacht er op tijd aan dat de combinatie met antibiotica niet goed is.
Zes van de twintig capsules zijn inmiddels geslikt maar heb nog niet het idee dat ze beginnen te werken.
Ik zie een beetje op tegen de nacht. De vorige verliep vrij moeizaam.
Hopelijk gaat de tandarts hier er gauw iets aan doen.

Een welterusten alvast gewenst.

De groeten van de paardjes en.........van Tom. Naar zijn zeggen heeft hij namelijk ook paardenkracht in zijn auto zitten.




1 opmerking:

  1. Kruidnagel-olie! Heel oud middel en helpt echt! Ik deed het met een wattenstaafje erin. =
    Niet te sterk nemen, want dan verbrand je. Is de kiespijn ook weg, grinnik.
    Hoeft nou niet meer, want mijn gebit is ook verdwenen.... Dus: je kunt kiezen!!

    BeantwoordenVerwijderen