woensdag 29 september 2021

Wortelkanaalbehandeling gehad.

 Wat was ik blij dat de tandarts de wortelkanaalbehandeling wel zag zitten en deze ook direct uitvoerde.
De afspraak werd tot twaalf uur vervroegd. Dat vond ik ook fijn, het kon maar gebeurd zijn.
Niet tegen de behandeling zag ik op maar tegen de ingewikkelde situatie van mijn gebit, waar ook bruggen en kronen in zitten.
Het bleek dat hij dwars door de kroon heen kon boren om bij de wortel te komen.
Ik kreeg zelfs een spiegeltje in de hand om mee te kunnen kijken, terwijl hij uitlegde. Uiterst interessant. Ik had er helaas niet aan gedacht een selfie ervan te maken.
In Frankrijk hadden ze om de mensen af te leiden een televisiescherm boven de stoel geplaatst waarop vooral natuurfilms kwamen.
Maar daarin kwamen ook bloedige taferelen voor van dieren die elkaar verscheurden.
Ik zie liever mijn eigen film.
Het boeit mij altijd om mensen in hun specifieke rol gade te slaan. In Frankrijk was ik ook altijd zeer onder de indruk van mijn tandarts daar, ook omdat hij menselijkerwijs bij je betrokken is.
Deze man is een jong persoon en net als zijn Franse collega voel je dat hij hart heeft voor zijn vak.
Ik mag nog één keer terug komen voor de afhandeling.
Dit is wel pas laat, 17 november namelijk.
Maar als er afspraken vervallen kom ik eerder aan de beurt. Dat was de reden ook dat ik vandaag eerder aan mocht treden dan gepland.

Wat wel tegenvalt vandaag is dat de pijn na afloop veel groter is dan de dagen ervoor, hoewel ik toen ook nogal klaagde.
Het vervolg van de dag blijft wat dit betreft nog spannend.

Tom zit ondertussen lekker te eten. 




Het vuurtje was zojuist uitsluitend voor zijn maaltijd bestemd.
Zelf waag ik me er nog niet aan.
De afwas doen zometeen is net als eten ook een nuttige bezigheid.

Als afleiding van de pijn met sterren inkleuren bezig geweest.
Zo komt mijn filmster ook goed tot zijn recht.



De koffie vandaag was ook alleen voor hem bestemd.




Maar de kachelwarmte was bestemd voor alle twee.


 Voor het eerst dit seizoen werd het haardvuur vanmorgen weer aangestoken.

Een  niet te al te pijnlijke avond is mijn wens vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten