zaterdag 18 september 2021

In Wageningen behandeld als een misdadiger, in Rhenen het optreden voortgezet.

 Na een uur spelen, gezellig tegenover de kaaskraam van Dick, kwamen twee boa's langs, van wie er één mij vermanend toesprak dat ik hier niet mocht spelen en in moest pakken.
En als ik hier weer kwam kreeg ik een bekeuring.
Een onverwachte kous op de kop , want zoals verwacht paste mijn muziek prima in het weer hele goede sfeertje van Wageningen.
Nauwelijks begonnen kwam al een vrouw op me af met een verzoekje.
Een verkoopster van groente en fruit was namelijk jarig.
Dus " Lang zal ze leven".

En toen was het dus ineens afgelopen. Het was toen rond één uur. Had ik Dick ook niet lang gezien en om hier nou een beetje rond te hangen leek me ook niks.



Houdoe Dick, ik ga weer!


Dan maar naar Rhenen, dat ligt acht kilometer voor Wageningen op mijn route.
Gemiddeld eens per jaar besteed ik aan het spelen in de winkelstraat een middagje.
Daar in de HEMA koffie genomen met appelgebak.
Een blik op mijn nieuwe speelterrein zegt dat het veel minder druk is dan in het bruisende Wageningen.




Maar toch voelde ik me er snel thuis en de flow die ik de laatste tijd met de muziek heb was er meteen weer.
De inkomsten, die een indicatie geven van de waardering, waren zelfs meer dan ik in het drukke Wageningen had verwacht. De kater die ik daar opliep is grotendeels weer goed gemaakt.
Achteraf denk ik wel eens: " Had ik die man maar gezegd wat ik ervan vind." Hij had een houding van iemand die zich de meerdere acht, een machogedrag.
Maar in mijn rol als freelancemuzikant is dat niet verstandig. Beter is het om maar eventjes de mindere te spelen en over een tijdje weer terug te komen als hij me vergeten is, en er waarschijnlijk weer andere boa's zijn of geen toezichthouders.
Met deze tactiek ben ik er in mijn lange carrière als straatmuzikant goed doorheen gerold.

Onderweg een heel veld vol met afrikaantjes gezien.



Het blijkt dat die zo massaal geplant worden om de grond te zuiveren van aaltjes.
Mijn correspondent uit Breugel heeft de volgende verklaring gevonden:





Ondertussen is het negen uur in de avond.
Na de friet en kroket, genuttigd in Kesteren rond half zes is een grote blik erwtensoep plus het restant van gisteren wel genoeg als avondmaaltijd.
De maan,bijna vol is er ook al weer.




En hier nog een blik vanaf de waalbrug bij Echteld.



Een goede avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten