vrijdag 24 september 2021

SOS tandpijn.

 


Nee, het is geen grap, die A kan gerust nog even op de grond blijven liggen.
De tand blijft zeer doen, in toenemende mate.
Hoe nu?
Wilde even afwachten tot het eventueel over zou gaan, maar het wordt alleen maar erger.
"Naar de tandarts", hoor ik de lezers roepen.
Het probleem is dat de tand deel uitmaakt van een brug.
Een andere tand en deze pijnlijke dragen samen twee tussenhangende kunsttanden.
Het is allemaal vakkundig in elkaar gezet door mijn Franse tandarts in Lamastre en het houdt zo al een groot aantal jaren.
Een vreemde Nederlandse tandarts moet allemaal eerst maar zien hoe alles in elkaar zit.
Liever zou ik het probleem in Frankrijk laten behandelen.
De tandarts is daar weliswaar opgevolgd door diens zoon, maar waarschijnlijk is daar wel mijn dossier.
Maar als de pijn verder toeneemt kan ik niet drie weken wachten tot ik met Tom mee kan rijden naar Frankrijk.

Vandaag voor het eerst van mijn leven paracetamol gekocht.
Moest in een drogisterij vragen hoe het eruit zag, want ik kende het niet.
In totaal twee pillen genomen maar ik voel het nog steeds.
Tevens in een supermarkt kruidnagels gekocht want die zijn pijnverminderend.

De soris rond de tand blijft overheersen, zoals ook vanmiddag toen ik in Druten op de markt stond.
Eerst zag ik dat mijn gebruikelijke plekje in het straatje tussen winkelcentra en markt bezet was.
Er stonden twee mensen zielige hondjesverhalen te houden, waar sommige aangehouden mensen intrapten.



Tegen vier uur hadden ze de buit binnen en kwamen ze mij, die iets verderop stond voorbij.
Ik had nog een uur kunnen spelen op de voor mij veel gunstigere plek, maar ik ging liever achter de pijnstillende middelen aan.

Op de markt zelf had ik het eerste uur gespeeld en daarna was er koffie met gebak op het terras van een bakkerij.



Op de al zo vaak gefietst route zag ik deze fraai bewerkte dorpsnaam




En er was ook een zelfbedieningswinkel.




Thuisgekomen was de familie zwaan in de buurt.





En weldra werd het vuur ontstoken voor de spinaziemaaltijd.




 Groene groenten, en vooral spinazie, blijken ontstekingsremmend te zijn, las ik.
En ook gember.

Nu de nacht weer in. Slapen zal wel redelijk gaan, dat was vorige nachten ook

Welterusten.

1 opmerking:

  1. Coucou Gerard
    Oh.. Lá. lá.pauvre!zo'n zeurderige pijn die je niet kunt ontlopen.Ik begrijp dat je bij je Franse Brugge bouwer terecht wilt, maar iedere ervaren tandarts kan met een photo jouw probleem lokaliseren.
    PS ik ken n 'biologie tandarts in Kerkdriel
    Sterkte et bonnuit, Stromatito

    BeantwoordenVerwijderen