dinsdag 14 september 2021

Vergeten dat er een goed rijdende fiets stond.

Gisteravond kwart voor elf liepen Harry en ik voorzichtig de loopbrug op. Het einddoel van de reis was bereikt.
In de benedenverdieping gekomen waar Harry's bed klaar stond om in te duiken zag ik tot mijn aangename verrassing ook een goede fiets staan.
Deze was ik helemaal vergeten toen ik me eergisteren zorgen aan het maken was hoe ik aan een rijdbare fiets kon komen voor morgen om de crematie te halen.
De voorband ervan was slap, dat was al toen ik wegging in februari.
Maar alvorens de reparatie aan te gaan heb ik m gewoon opgepompt.
Heb er een proefrit mee gemaakt naar Oss vanmiddag .
Het kappersduo Jan en José was
 het doel en ook het halen van boodschappen.
Er is nauwelijks lucht uit de band, dus morgen is de fiets goedgekeurd voor de tocht naar Beuningen, oh nee het blijkt Nijmegen, lees ik op dit moment, waar de plechtigheid is.

De gastvrijheid was weer groot en Jan is vrijwel onmiddellijk aan de slag gegaan met de tondeuse.



Het had veel weg van een schaapsscheerdersmanifestatie.



Er was ook koffie en later een heerlijke warme maaltijd.
Dus met andere woorden werd ik weer eens helemaal in de watten gelegd.




De dag begon met een ontbijt, gevolgd
 door koffietafel bij buurman André.
Hij en Harry kennen elkaar dus dat was leuk dat die elkaar ook weer ontmoetten.
Daarna zaten we samen nog even in mijn bovenkamer, alvorens Harry de terugreis naar Hengelo aanvaardde.



Voor hem waren het ook mooie goed bestede dagen.
Het had hem goed gedaan de hele onderneming.

Nu is het inmiddels kwart over tien.
Tijd om te gaan slapen, maar ik moet ook nog de speech voorbereiden voor morgen.
Morgenochtend dan maar, hoewel het dan krap wordt.

Voor nu WELTERUSTEN.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten