vrijdag 17 september 2021

Kerkdriel, de eerste van een serie markten.

Mijn voornemen is om in deze Nederlandse periode veel te gaan spelen.
Vooral omdat mijn zogenaamde "repertoire spontane" zo aansloeg in Frankrijk ben ik wel reuze benieuwd hoe de mensen hier in Nederland erop reageren.
Het was even wennen om te spelen voor weinig publiek, maar ik wist hetzelfde elan te bereiken en dat bracht glimlachende gezichten, zowel van bezoekers als van mijn buren-marktmensen, die mij nog kennen van vorige gelegenheden.


In dit gat in de markt had ik het eerste uurtje gespeeld. Je ziet, je kunt hier niet over de hoofden lopen zoals van de zomer in de Provence.
De moeilijkheidsgraad ligt hierin dat je erg opvalt en de toon zet van de hele markt, terwijl je op drukke markten één van de velen bent.
Je moet het dan ook wel goed doen.
Na de koffiepauze gespeeld in het aangrenzende straatje dat naar een winkelcentrum gaat.



Ook hier liep het niet over van het volk, zoals je ziet.
Bovendien kwam na een half uur toen ik tegenover de fiets stond te spelen een ,weliswaar leuke dame me vragen of ik op het plein wilde gaan staan, want ze had last van mij.
Het was dezelfde die dat drie jaar geleden ook al vroeg.
Toen vertelde ze dat ze aan het werk was.
Op het eind van het straatje ben ik daarna gaan staan en vooral op het eind ging het steeds beter. Het is altijd aftasten welke liedjes het best in een straatje passen. Een rustiger en romantischer repertoire bleek beter te gaan.

De terugweg bood een schattig hondje dat wachtte op zijn baasje die in de winkel was waar ik ook net uitgekomen was.



De terugweg bood ook op het eind van Kerkdriel een oldtimer.



En in Alphen-centrum bood het de ontmoeting met Jozef en Marith, respectievelijk de schoonzoon en kleinkind van Hennie en Janny.


In augustus waren ze ook in de Ardèche en Marith was toen helemaal weg van de accordeonmuziek toen ze op de markt van Lamastre mij troffen.
Nu volstond ik met wat Acapella liedjes.


Vanmorgen eerst nog wat corvee gedaan en met André koffie gedronken. Net als gisteren weer veel gepraat. 

Na thuiskomst vanavond de broccoli klaargemaakt op het boordvuurtje.




Net als gisteravond wordt de tent weer mijn nachtverblijf. Die is lekker mugvrij.


Afgelopen nacht prima geslapen en voor het eerst sinds lange tijd zonder spanningen.
Waarschijnlijk omdat ik al lange tijd iets moest regelen, en wat ik nu aan het doen ben. 


Morgen staat Wageningen op het programma.
Daar heerst  meestal een sfeer zoals in Frankrijk in de zomer. Veel mensen met een open mind. En mijn vriend Dick staat daar met zijn KA -ZEN.
Hij is behalve verkoopman ook van de meditatie. 

BONNE NUIT.

En de groeten van Maan en Jupiter!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten