dinsdag 21 september 2021

Weerzien met Tom.

 Daar zit ie..........onze Tom.





 Bij hem in Frankrijk was ik in de
 lockdownperiode. Vanaf 27 maart tot begin mei was dat. Allemaal terug te lezen.
Onder andere was er sprake van een aardappelveldje dat heel anders was als velen van ons gewend zijn.
Nu blijkt dat deze planten het geweldig goed doen.
Helaas heeft hij er geen foto's van gemaakt.

Nu is hij zelf even in Nederland en vandaag betrad hij mijn woning op het water en zien we elkaar weer  terug.

Zelf moest ik eerst ook nog thuis komen van mijn logeerpartij bij Dick in Wageningen.
Gisteravond na mijn bezoek aan Ede ben ik naar hem gefietst en ook blijven slapen.
Op dinsdag is er markt in Veenendaal en omdat ik nu in de buurt was en anders speciaal ervoor naartoe moet fietsen heb ik die nog maar even meegepikt.
Het was één en al fietspad door de polder tussen Wageningen en Veenendaal. Een mooi parkoers met onder andere dit beeld:




In Veenendaal aangekomen, iets na tienen, werd ik ongeveer omarmd door de marktmeester die tevens een bloemenkraam heeft tegenover het gat in de markt waar ik ging staan.
Hij was zoals altijd erg geïnteresseerd in hoe het met me gaat.
Wel mooi dat mensen me kennen terwijl ik in Veenendaal niet zo vaak kom.
Één jaar geleden voor de laatste keer.
Daarvoor zaten er drie jaar tussen schat ik, en daarvoor meer dan tien.
Maar steeds diezelfde man als marktmeester.

Het spelen ging wel weer goed, hoewel iets minder contact met de mensen als gisteren en zaterdag.
Van mensen die op een terrasje zaten kreeg ik behalve een muntje ook koffie aangeboden dat op hetzelfde terras genuttigd werd.



Na afloop geluncht bij HEMA en toen naar huis, want Tom had aangekondigd te komen.

Rond kwart over vier kwamen we tegelijkertijd aan.
Na eerst samen bij André gebuurt te hebben (want ze kennen elkaar ook goed) pleegden we verder onderhoud in de bovenkamer.
Daarna eten klaarmaken.
Zoals gebruikelijk tussen ons zorgde Tom voor het vleesgedeelte.




En daarvoor kwam de bereiding van sperziebonen op mijn conto.

Nu, kwart over negen, gaan we ons onderhoud voortzetten, terwijl de muggen zich gretig meester maken van mijn benen

BONSOIR  

En de groeten van de maan.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten