vrijdag 11 maart 2022

Carla jarig. In Alphen vanavond nog bij Jozef op de koffie geweest.

 Vandaag 11 maart is de dag van Carla's verjaardag.





Van die ongeveer veertig jaar dat we elkaar kennen heb ik niet veel edities ervan gemist.
Ook vandaag was haar huiskamer weer bevolkt met prettige mensen waar je goed mee kunt praten.
De meesten ervan ken ik.
Haar tuin wordt dit jaar nóg bloemvoller dan andere jaren, zo ziet het er naar uit.




Het waaide flink op de heenweg, die weer via een omweg en de pont van Lith moest gaan en daarom wel een uurtje in beslag nam.





Deze knobbelzwaan zat geduldig langs de weg.




Ook vanavond op de terugweg zag ik ze nog zitten op die plek.

Veel meer vogels heb ik vandaag gezien.
Vanmorgen rond negen uur zwom er in de Maas een hele rits meeuwen van wel een kilometer 
lang.


In de boom voor me zaten eksters en kraaien.



Om de laatste pont van Lith te halen moest ik rond zeven uur de terugtocht weer aanvaarden, maar met wind mee was ik half acht alweer in Gelderland.
Met de gedachte dat ik eigenlijk nog wel eten wou klaarmaken ondanks de soep en de broodjes waar Carla haar gasten vanavond op tracteerde, zag ik daar in Alphen een zekere Jozef lopen met zijn hond.
Hij nodigde me uit op de koffie, maar ook had hij eten in de aanbieding.
Het werd een onverwachte gezellige afsluiting van de dag, want zijn dochter Benthe van negen was nog op en die vond het ook reuze leuk dat ik kwam.



Daar komt ze me koffie brengen


Hun hond, een Duitse herder heeft iets tegen mij.
Waarschijnlijk is hij een keer geschrokken van mijn accordeon en sindsdien komt dat trauma telkens terug als hij me ziet.
Maar ik heb het overleefd, hij is me niet aangevallen, hoewel je als je hier zijn ogen ziet dat wel zou denken.



Zo was ik rond negen uur weer thuis, hoefde niet meer de kachel aan te maken om eten te koken en kon meteen het bed in om onder andere dit verslag te maken.

Nu ga ik daar ook slapen is de bedoeling. Net als vorige week zaterdag is Ede weer het plan voor morgen.
Toen werd het Uden .
Wat het morgen wordt lees je dan weer .

               WELTERUSTEN.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten