woensdag 30 maart 2022

Een nieuwe muur verrijst.

 Nu het droge hout wat op de kant en op het vlonder lag zo ongeveer naar binnen gewerkt is, heb ik eerst even schoon schip gemaakt alvorens een nieuwe stapel bij elkaar te zagen op de oostelijke rand van het vlonder.


            Schoon schip gemaakt.


Wat fijn dat de duim nu zover genezen is dat ie het zagen en het hakken niet of nauwelijks meer in de weg zit.
Op het eind van de middag begint er een nieuwe stapel van vers hout te groeien.


Voorlopig hou ik hem nog maar smal, want hij mag niet te zwaar zijn omdat de boot aan deze zijde iets naar beneden helt.
Wie weet kan ik nog een heel end komen voordat ik de boel hier ga verlaten.

De hele ochtend stond in het teken van het breien. Er komt een patroontje in het pand wat nu bezig is.


                  Het patroontje.






Tot zover is het patroontje nu ingewerkt.



Vanavond boerenkool met spekjes klaargemaakt, nu weer op de kachel omdat die tweepits is en dus tegelijk twee pannen erop kunnen, waarvan de spekjes een zacht vuur nodig hebben.



De boerenkool op het hete midden van de kachel.

Zo, en nu, tien voor negen, mag ik weer gaan rusten. Journaal kijken onder andere. 

Een fijne avond gewenst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten