dinsdag 29 maart 2022

Schilderopdracht uitgevoerd.

 Vandaag kreeg ik van Jan (de kapper) de vraag of ik van een plank een richtingaanwijzer wilde maken naar zijn schuur die sinds kort is omgebouwd tot een ontmoetingsruimte.
Zo gevraagd, zo gedaan.
Ziehier het resultaat.


Het bijzondere van dit gebouw is dat er een notenboom dwars door het dak steekt.
En als je dat combineert met de mogelijkheid om daar een neutje te nemen dan begrijp je de benaming.

Het deed me goed om weer eens wat te schilderen.

De gisteren gesponnen wol heb ik vanmorgen uit het zoutbad gehaald en in de plomp gespoeld om het daarna aan de lijn uit te laten lekken.


Even later ging het drogen verder boven de kachel die nog aan was.



Op het eind van de middag toen het schilderwerk klaar was en goedgekeurd door Jan en José moest ik boodschappen doen. Ik had de bestelling meteen af kunnen leveren in Oss,maar omdat het al vrij laat was koos ik toch maar voor Beneden Leeuwen, wat dichterbij is, vooral vanwege het moeten omrijden via een andere pont. Hier ligt de pont nog steeds stil.

Onderweg liet het nieuwe leven zich zien.



Bij het inpakken van de boodschappen bemerkte ik dat de fietstas iets te kapot begint te worden.



Nu heb ik weer voor ongeveer vier dagen eten in huis. Zojuist viel de keuze op spinazie voor het warme eten.
Zoals gisteren en eergisteren ging dat nu ook weer op een vuurtje buiten. 



De zon had vanmiddag mijn bovenkamer genoeg verwarmd, zodat de kachel daar niet opnieuw aan hoefde vanavond. Het zou anders ook te warm worden in de slaapkamer waar deze ruimte ook toe dient.

Heerlijk, lekker vroeg naar bed nu weer, waar journaal bekeken wordt en administratie gevoerd.

      WELTERUSTEN straks.

1 opmerking:

  1. Hai Gert. Leuk om weer te lezen! Enne: dat gaatje in de fietstas had ik gemaakt, zodat het regenwater, wat via de flappen naar binnenkon, er nu uit kon.... En ik had er een plankje opliggen, zodat alles recht kon staan en het regenwater er van onder uit kon. .... En het niet verder uit kon scheuren. Zo improviseren we allemaal... Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen