donderdag 17 maart 2022

Minder onzeker na consultatie huisarts.




                 Een mooie avondlucht.
          



 Er was  mogelijkheid vandaag om André te
 vergezellen naar Friesland waar hij een afspraak had. In kon met mijn hand toch niet veel doen hier en André zou het fijn vinden.
Maar de duim speelde erg op vanmorgen en dat gaf de doorslag om kordaat de telefoon te pakken en een afspraak te maken met de dokter in Maasbommel.
Om kwart voor elf kon ik al terecht.
Mijn voorband stond nog steeds lek.



Gisteren op en neer naar Beneden Leeuwen had ik het met een paar keer pompen gered en vandaag lukte dat gelukkig ook.

Het doktersbezoek was kort. Hij keek er alleen maar naar vanaf een afstandje en concludeerde dat het er niet slecht uitzag. Geen reden om in te grijpen. Een klein beetje ontsteking wel maar niet alarmerend.
Het enige wat hij me aanraadde was een sodabad.
Waar ik eergisteren aarzelend mee begon deed ik nu zoals het hoorde en hij het me aanbeveelde: twee keer per dag tien minuten.


Het resultaat van de eerste keer was dat er pus uit de wond kwam en dat luchtte letterlijk en figuurlijk op.
De tweede keer werd de wond alleen maar schoner.
In ieder geval ben ik nu zelf weer geruster op een goede afloop.
En wie weet blijft de pijn nu ook minder.

Zojuist weer eten gekookt op een buitenvuur. Met die zon van vanmiddag is het hier binnen warm genoeg zonder kachel. Bovendien gaat het koken op een barbecue sneller.


     Het vuur grijpt om zich heen!


Buiten  aan de hemel heeft de maan plaats genomen.



Een romantische avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten