zaterdag 19 maart 2022

Complete verrassing voor Ageeth en voor mezelf.Naar Berkel Rodenrijs gefietst vandaag

 Daar zit ik nu ineens in huize Ageeth in Berkel Rodenrijs. 
We hadden al wel afgesproken dat we binnenkort elkaar weer eens zouden ontmoeten en ik dacht het zo te doen om in het kader van een voorrondje Nederland, voorafgaand aan de reis naar Frankrijk Berkel Rodenrijs aan te doen gevolgd door Friesland, Groningen en Oost Nederland.
Vanmorgen dacht ik er ineens anders over. Er stond een flinke wind uit het oosten en met deze trapondersteuning kon ik vrij snel een eind in die richting komen.
Misschien ging ik ook alleen maar ergens spelen, zoals dat op zaterdagen lucratief is. Niks afgesproken kun je altijd nog van gedachten veranderen.
Maar met die gewonde duim zou dat niet erg gemakkelijk gaan.
Na een speelproefje thuis had ik het apparaat toch maar in de fietstas gestopt. Het ging redelijk met negen vingers en de verwachting is dat de tiende meer mee gaat spelen op den duur.
In Zaltbommel was een marktje en een gezellige drukte, in Gorinchem was het heel druk en heel gezellig, maar ik kon me beheersen en koos voor lekker doorfietsen. Dat terwijl Ageeth nog niet gekeken had op haar smartphone.
Onverwachts bezoek komt echter altijd uit bij haar en ook nu  werd het een hartelijk en feestelijk welkom toen ik rond zes uur de poort kwam binnengereden.



Ageeth heeft sinds een paar weken twee schattige hondjes. Een ervan was niet thuis maar met de andere kon ik meteen kennis maken.




Ondertussen is mijn duim weer in het sodawater geweest, hebben we gegeten. Het journaal met verschrikkelijke beelden uit Oekraïne samen gezien.
Het houdt me bezig, de wantoestanden daar en de horrorscenario's, het leed van de mensen.
De hel is open en de duivel is losgelaten op aarde.
Maar dingen die gebeuren moeten moeten gebeuren. Het staat allemaal voorspeld in de Openbaring van Johannes.
Het goede zal tenslotte overwinnen, daar houd ik me aan vast .
Ziehier de eerste zonnestralen van deze dag die door mijn slaapkamerraam te zien waren toen ik nog niet vermoedde dat Berkel Rodenrijs mijn doel zou worden vandaag.






De ooievaars waren vanmorgen wel beide thuis toen de reis begon.


Een gezellige avond gewenst nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten