maandag 7 maart 2022

De sterren zijn dichtbij.



De winter en de kou razen door het land.
De sterren vallen bijna van de hemel maar de aarde ademt door.
Hoog boven ons maar ook diep in ons zijn de krachten werkzaam 
die ons behoeden maar ook ons raad geven.
Wat is eerlijk als oneerlijkheid regeert?
Hoe komt vrede tot stand in een situatie van oorlog?

We moeten het gevecht leveren met duistere krachten die ons omringen,
Maar eenmaal overwonnen kunnen we verder.

Even stilstaan omdat we niet verder kunnen is beter dan doorgaan terwijl we eigenlijk moeten stoppen.

Maar ook is het waar dat je doen moet wat je niet laten kunt 
en laten wat je niet doen kunt.

Het is zaak om raad te blijven vragen aan de sterren die nog net niet gevallen zijn omdat ze zich nog niet mogen bemoeien met ons.

Maar ook is er moed nodig om een parel op te graven en daarom is het juist vaak goed om volhardend te zijn.

Hallo allemaal, daar ben ik weer, in de schemering van een dag die weer bijna voorbij is.
Zoals de andere dagen ben ik naarstig het nieuws blijven volgen over Oekraïne en ondertussen verder gegaan met reparatie van slaapzakken en het aanvullen van houtstapels.




Met het verder breien van de trui moet ik even stoppen.
Vanmorgen bij het meten van de lengte  bleek namelijk dat ik al iets verder was dan de benodigde 75 centimeter.
De andere kant moet met donkerdere wol beginnen, aansluitend op de voorkant.
In mijn ruwe wolvoorraad vond ik zojuist dat van een zwart schaap, dat gaat dus eerst gesponnen worden, of ik wacht tot in Frankrijk waar die kleur gesponnen en al al wacht op gebruik.



Vandaag kwam onverwachts Andries op bezoek en ook was André van de partij met een verrassend plan, waar ik misschien ook een aandeel in krijg.
Nu is het tijd om lekker te eten.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten