woensdag 23 maart 2022

Luister naar het gefluister van je lichaam.

 Goedenavond.
Ageeth is even wandelen met het hondje. Ondertussen heb ik het eten klaar.
Het is mijn specialiteit, de ratatouille, die vandaag op tafel komt.
Maar Ageeth heeft er zich met haar vleesafdeling in gemengd.



Kalkoendij, antwoord ze op mijn vraag hoe het vlees nou weer eens heet.
Ze is inmiddels namelijk thuisgekomen. Eerst eten dus en dan verder schrijven.

Een kwartier later. We hebben alletwee weer één bord op en lekker gesmikkeld.
De voorgestoofde en door Ageeth fijn gemaakte kalkoendij werd bij mijn groenteafdeling gedaan 

Gisteren van Ageeth geleerd dat kurkuma een zeer gezond kruid is en onder andere ontstekingsremmend.


Daar had ik wel oren naar, denkend aan mijn duim en had er meteen al wat van genomen in een oplossing met water.
Vandaag deed ik het ook in de ratatouille.
Op Google vond ik deze uitleg.



Of het door die kurkuma kwam weet ik niet, maar vandaag is er duidelijk verbetering aan de hand.
Er zullen heus nog wel meer ongemakken aan het lichaam komen, al dan niet door eigen toedoen, maar zoals Ageeth vanmorgen zei:" Luister naar het gefluister van je lichaam".
Het is en blijft een geweldig instrument, dat we allemaal gekregen hebben. En het spreekt haar eigen taal dat we moeten leren verstaan.

Een goede bekomst wens ik eenieder die ook net gegeten heeft.

1 opmerking:

  1. Curcuma helpt tegen van alles... ik check dat soort dingen voordat ik het geloof. Is die claim ergens op gebaseerd, is dat echt onderzocht?
    Meestal is het antwoord nee...
    Ik vond een citaat van hoogleraar prof. dr, Henk Timmerman, die er veel studie naar heeft gedaan en daar vijf promovendi bij heeft begeleid. Hij zegt: er is de laatste jaren veel onderzoek naar gedaan, maar veel bruikbaars heeft dat niet opgeleverd. De gezondheidsclaims zijn een hype.

    BeantwoordenVerwijderen