woensdag 2 maart 2022

Jan en José kwamen met kleinzoon Tijn en natuurlijk ook hun waterrat Catootje..

 Er zijn honden die niet van water houden, zoals Pietje.
Vanmorgen heeft hij er toch aan moeten geloven want is in zijn enthousiasme van mijn loopplank af gegleden. Dit is dit jaar ook al met Flipje gebeurd die mij voorbij wilde.
Maar Catootje is gek op water en is, net als enige tijd terug Borg, meteen na aankomst het water in gesprongen.




Tijn was druk en levendig en had al heel snel alles geïnspecteerd hier.
Hij was een paar dagen bij opa en oma te logeren en na hun bezoek aan mij hebben ze hem teruggebracht naar Driebergen waar hij woont met zijn moeder.

Op de radio weer de ontwikkelingen in Oekraïne gevolgd . Ze willen nu ook de stad Lviv in het westen innemen.
Daar ben ik toen doorheen gefietst na een flinke onweersbui.
Er zat iemand accordeon te spelen en zelf durfde ik dat niet aan omdat ik me onzeker voelde in dit land. Liever wilde ik niet het risico lopen met de autoriteiten in aanraking te komen. Ik had al een nare ervaring achter de rug.
Maar nu is mijn hart toch bij de Oekraïners en vind ik het vreselijk als ik wéér van iemand hoor dat de Russen het goed doen.

Vandaag eet ik bij de sperziebonen iets anders dan de geplande spekjes.
Toen ik de pan pakte om ze in warm te maken kwam André met een pakje nepvlees dat hij voor vlees aangezien had en hem helemaal niet smaakte. Zelfs de hond lustte het niet, maar dat is begrijpelijk.



Zometeen ga ik het kikkererwtenvlees verorberen, want ik als omnivoor eet alles.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten