donderdag 15 september 2022

Ai ai, mond doet zeer. Zit weer op de schopstoel, lucht door en door grijs.

 Goedenavond. Net als gisteren is de lucht weer heel dreigend boven het plekje waar ik zit om mijn verhaal te schrijven.




Maar ik zit wel weer met een mond vol tanden, die nu nog wel pijn doet.



Het tandartsbezoek is achter de rug. Er moesten vier overgebleven tandwortels verwijderd worden. Tot mijn verbazing ging degene, waarvan ik dacht dat dat moeilijk zou zijn heel gemakkelijk eruit, terwijl een andere veel moeite kostte, wat ik niet verwachtte.

Waar ik ook niet op gerekend had was dat het na afloop, toen de verdoving uitgewerkt was, nog wel pijn kon gaan doen. Dat is nog steeds het geval.
Wat ook het geval is, is dat ik gevlucht ben voor de hevige bui die is gaan vallen. Ik zit onder het afdak van mijn buurman Dédé, die nog steeds in het ziekenhuis ligt.



Vanmiddag is Wim op bezoek geweest en we hadden onder andere gefilosofeerd over wat het ergste is: Niet weten wat je doet of niet doen wat je weet.
Ontdekt dat de vlinderstruik die op mijn terrein staat toch is gaan bloeien, al is het wat laat, en dat de vlinders het ook in de gaten hebben gekregen.


op Whatsapp status zie je de vlinders fladderen

Intussen, kwart over zeven, regent het nog  steeds, maar ik blijf maar even wachten, het zal toch wel weer droog worden, neem ik aan, en dan naar mijn blogplek fietsen en het huiswerk afmaken........
..........maar, op de blogplek werd ik wederom overvallen door regenwater en dat kan ikzelf nog wel hebben, maar niet de smartphone. Dus naar huis dit keer. Piet is daarna weer ingesprongen.

Intussen is het half tien in de avond en pikke donker. Ben naar de blogplek gereden, want het verhaal klopte nog niet helemaal qua foto's. 



De lucht net voordat de eerste bui ging vallen, heel indrukwekkend.

Toen het nog wel droog was en ik voor het eerst op weg was naar deze plek viel mijn blik op dit schapentafereel aan de overkant.





Daar sta ik dan, in het donker, en zie de sterren en de planeten aan het firmament. 




Jupiter doet jullie de hartelijke groeten en wenst jullie een goede nachtrust.


À  D e m a i n .









Geen opmerkingen:

Een reactie posten