zondag 11 september 2022

Een dag met vele hoogtepunten eindigt in Droomland.

 Vandaag heb ik bergen werk verzet door over de hoogvlakte te fietsen. Het deel dat ik gisteren fietste, aan de noordkant van de Loire, was nog wel redelijk vlak te noemen, vandaag was het echt bergje op, bergje af en vrij steil allemaal.
Het ging van het ene hoogtepunt naar het andere. Hier is er zo een.


Drie kilometer verder kwam ik na een flinke afdaling en een dito beklimming nèt iets hoger uit.


Maar na veel zwoegen in een aangenaam zonnetje (want zo warm is het op deze hoogte niet) was dit het absolute hoogtepunt van dit reisje, dat morgen zijn eind vindt:



Vanmorgen vroeg vertrokken, omdat het tussen de bomen en zonder zon vrij koud was. Vijf graden wees de thermometer aan. Een flink vuur had ik gemaakt en dat veraangenaamde heel veel. 
Al spoedig kwam ik in het zonnetje terecht met een prachtig uitzicht op het dal van de Loire, dat toverachtig in de mist lag te baden.



Ik blij dat ik gisteravond dat dal nog was ontstegen, anders was het echt bibberen geweest vanmorgen.
De situatie veranderde snel, want toen ik een kwartier later weer keek was de mist al deels opgelost.



Rond half elf bereikte ik Yssingeaux, de stad op de hoogvlakte waar Wim en ik deze zomer al een aantal keren naar toe zijn geweest voor de markt daar. 



Zo op de fiets is het toch een heel andere beleving, en nu is er natuurlijk ook geen markt. Veel cafés waren dicht zoals in Frankrijk vaak op zondag, maar hier zat ik lekker in het zonnetje op het terras.



Vroeg vertrokken dus, maar ook weer vroeg neergestreken in één van de vele bossen op de hoogvlakte. Een grote open plek had ik uitverkoren om daar de rest van de middag, vanaf half vier ongeveer, te verblijven. Heerlijk zonnebaden was het daar en toch beschut genoeg.



Een stukje eigen wereld gecreëerd dat je Droomland kunt noemen.
Het inspireerde me om er dat mooie lied Droomland uit te werken als filmpje op status.

Nu half negen valt de duisternis over het bos en ga ik de tent in om  daar Studio Sport Eredivisie te bekijken.
Morgen de laatste etappe van deze reis. Het is nog ongeveer vijfendertig kilometer tot huis.

B o n n e   N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten