zaterdag 3 september 2022

Beter laat dan nooit: Mijn vriendje Piet Ekster kwam toch nog op ons feestje..

 Pietje de vogel heeft uiteindelijk toch zijn gezicht laten zien vandaag. Hij heeft gewacht tot wij met ons vieren gezellig bij het vuurtje zaten.



Prem wilde hem aaien, maar daar is het beestje weer niet van gediend. Ik heb ook de neiging om hem te koesteren, maar dat moet juist niet bij vogels. Je moet ook niet teveel willen dat ie naar je toekomt.


Maar terwijl ik accordeon speelde bij het kampvuur vanavond zag ik hem ineens in een boom en even later was hij weer onder ons. Misschien kwam hij wel op de muziek af.


Een filmpje rond deze foto staat op de status.

Het was een gezellige avond rond dit vuurtje, nadat de hele volle pan met bloemkool die hierop gekookt werd helemaal opgekomen is.



Prem zijn auto is weer gerepareerd. De garagehouder kwam hem gisteravond persoonlijk afleveren, daarbij bijgestaan door vrouw en kind, want die moesten de goede man weer terug naar huis brengen. Ze bleven gezellig een uur lang zitten en ik, die al in de tent zat werd er ook nog bijgehaald en had nog voor wat muzikale omlijsting gezorgd.
Prem en ik zijn vanmiddag naar een winkel gereden, waar hij enkele spullen voor zijn auto kon kopen en waar ik inbussleutels vond en een koplamp voor op mijn hoofd. Daarna zochten we een café op waar we beiden een reusachtige capuccino geserveerd kregen.



Ik denk dat Prem en ik elkaar nog wel vaker zullen zien, in ieder geval als ik in Nederland ben.
Morgen ga ik weer weg van hier, maar de reis krijgt waarschijnlijk een andere koers. Zoals ik nu denk ga ik toch niet door naar Bretagne, maar terug naar de Ardèche.
Het probleem van de zeven tanden, die anderhalve maand geleden los kwamen te zitten laat ik toch liever oplossen door de tandarts in Lamastre, bij wie ik op 13 september een afspraak heb. Bij die gelegenheid ga ik hem dan iets vragen over de implantaten die ik boven heb. Zijn vader heeft ze er zeven jaar geleden ingezet en het geheel zit prima, ze functioneren uitstekend. Mijn gedachte is echter dat die oorproblemen daar iets mee te maken kunnen hebben. 

Maar nu eerst weer eens een nachtje lekker slapen in mijn tentje hier " Chez Nanny".

B o n n e      N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten