zondag 6 november 2022

Johanna met drie ezels, twee honden en een kat op pelgrimspad . Vanavond samen kamperen

Ola, buenas Tardes. Goedenavond.
Voor de verandering staan er vanavond twee tenten op de wilde camping.
Eerder op de dag maakte ik kennis met Johanna uit Duitsland die met een opmerkelijke karavaan richting Santiago de Compostella trekt. Drie ezels, twee honden en een kat heeft ze onder haar hoede.


 
Er waren er veel vandaag die ik tegenkwam op een route, die nu de beboste hoogtes inging.
Maar zo iemand te ontmoeten was toch heel speciaal. Nog specialer is het feit dat we vanavond naast elkaar kamperen.
Het toeval dat geen toeval is zorgde ervoor dat ik vanavond een kampeerplek vond precies aan de wandelroute en dat zij daar langs kwam.
Eigenlijk wilde ze nog drie kilometer verder tot de col, dus sloeg ze mijn voorstel om hier te blijven en met mij te eten af. Even later kwam ze letterlijk op haar schreden terug en ze kon ongeveer meteen aanschuiven, want het vuurtje was aan en het eten stond op.



 De ezels had ze ondertussen een plaatsje gegeven waar ze konden grazen en haar tent had ze opgesteld naast de mijne.



Johanna's tent.




Onze camping.




Tussen twee honden in hoopt ze het vannacht niet koud te krijgen.

Johanna kan mooi fotograferen:


Na het eten hebben we het vuurtje nog even opgestookt.

Dat het nu allemaal zo gelopen is, is wonderbaarlijk, want ik stond op het punt mijn tent ergens anders op te zetten. Het waaide hard, maar een dennenbosje waar ik hoopte te kunnen verblijven was ondoordringbaar. Uiteindelijk vond ik wel een plek op een paadje, maar met slechte ondergrond. Alvorens de fiets te ontladen ben ik te voet iets verder gelopen en trof ik deze ruime plek waar wandelaars gezellig stonden te keuvelen en waar  Johanna met ezels, honden en kat nu mijn gezelschap vormt.
Johanna is een half jaar geleden uit Leipzig vertrokken, met een vriendin. Die haakte na vier maanden af, omdat ze heimwee had.
Wanneer Johanna met haar gezelschap in Santiago is gearriveerd wordt ze door haar vader opgehaald, de dieren reizen mee in een trailer achter de auto.

Hieronder nog een paar foto's van onderweg.


Een andere pelgrim voegt zich bij ons gezelschap.


Gevolgd door nóg een wandelaar vervolgt de caravaan het pad.


Vanmorgen in Astorga weer een kathedraal in de picture genomen.



Maar deze muurschildering mocht er ook wel zijn.




Er was ook koffie daar, geserveerd door een heel vriendelijke bediende.

Nou mensen, dit was het weer voor vandaag. Morgenochtend maak ik tea for two  met een groot vuur, zodat Johanna weer op kan warmen. Ze bekende namelijk dat ze het de afgelopen nachten toch niet echt warm heeft gehad, ondanks haar twee honden.......

B u e n a s    N o c h e s .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten