donderdag 24 november 2022

Laatste dag in de herberg voor ons drieën: Marc, René en ik.

 Half tien is het alweer. We hebben zojuist ons laatste avondmaal genuttigd. Morgen vertrekken we alle drie weer. Marc en René lopend richting Santiago de Compostella en ik op de fiets met Porto en Lissabon in het vizier.
Vandaag en gisteren ben ik een paar keer naar Redondela gefietst zonder de gebruikelijke bagage en dat voelde heerlijk licht. 
Het oude versleten wiel heb ik alvorens het weg te gooien nog ontdaan van zijn as. 



Ook heb ik er zes spaken uitgedraaid. Tegen de tijd dat van mijn nieuwe wiel spaken beginnen te knappen, en dat gebeurt bij elk wiel vanwege mijn te grote gewicht,  kunnen ze goed van pas komen bij de vervanging van de kapot gegane spaken.

Het eten werd vanavond weer bereid in eendrachtige samenwerking. Mijn taak was het klaarmaken van aardappelen en snijbonen en Marc en René zorgden voor de salade. Er kwam ook vlees op tafel.




Even later zag de tafel er weer feestelijk uit, dit keer zelfs met kaarsverlichting.


Zeer verbaasd zag ik dat René zijn campinggasje aanstak.



Op mijn vraag waarom kwam het antwoord dat dat uit het oogpunt van gewichtsbesparing was. Ieder onsje dat hij op zijn rug draagt moet meegetorst worden. Acht kilo is ongeveer het gewicht dat normaal is, maar hij heeft wel tien kilo bij zich. Dat is na vanavond dus negen en een half.

We waren vanavond ook weer in het café in Redondela om daar Portugal te zien spelen tegen Ghana.



Zondagavond acht uur zullen ze waarschijnlijk wel ergens in een café kunnen kijken naar Duitsland tegen Spanje, maar veel fiducie hebben ze er niet in dat Duitsland het gaat redden.
Wat mij betreft zie ik morgen Nederland misschien wel op mijn smartphone.
Maar waarschijnlijker ben ik dan ergens de tent op aan het zetten.

Vandaag afscheid genomen van Pito, de eigenaar van deze herberg.
Hij zei nogmaals heel blij te zijn geweest met mijn aanwezigheid en een volgend keer ben ik van harte welkom.

Morgen dus ons vertrek, waarschijnlijk in een drogere ambiance dan die waarin deze ochtend een stel uit Finland de tocht hervatte.




De volgende regen is voor zondag gepland, maar daarna is het ook weer twee dagen droog.
Nu lekker slapen weer in een droog bed.

B u e n o s     S u e ñ o s .

Goede dromen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten