zaterdag 5 november 2022

Van het padje af geraakt, maar verder wel alles koek en ei.

 Gisteren op het eind van de dag heb ik even de eeuwenoude route naar Santiago de Compostella gelaten voor wat die was en ben even gaan doen wat de gps voorstelde.
Niet door het grote León maar wat zuidelijk ervan. Een beetje jammer natuurlijk, want León is een belangrijke stad op de route, maar er komen er nog meer. Morgen kom ik weer op het antieke spoor. Gelukkig ben ik dus maar tijdelijk van het padje af geraakt.
Verder was alles koek en ei vandaag.

Vandaag was alles koek en ei.


Hoewel de dag heel koud begon (min twee op de thermometer en een tent die stijf stond van het ijs) maakten ontbijtvuur en zon het snel na het opstaan al aangenaam voor mij. De van de buitentent ontdane binnentent stond in dat koude gat nog lang in de schaduw.........


........terwijl boven op de dijk de buitentent en ik snel konden ontdooien in een niet door wolken gehinderde zon.


Mijn zonnepaneel deed ook goede zaken, zowel hier, op de fiets als zojuist op mijn nieuwe kampeerplek.

Daar rechts zie je hem de laatste stralen van de avondzon opvangen.

Het duurde even voordat ik deze plek vond op het lege erf van een boerderij. Daarvoor had ik een klein populierenbosje op het oog, maar het voelde te open."Kom Antonius, we gaan wat verder kijken als je het goed vindt". En nu ben ik dankbaar voor dit meer beschutte plekje, waar de tent op een massa bladeren staat. Ondanks het beton lig ik straks zachter dan ooit.

De door de gps aangegeven route bracht nogal wat gemopper in mij teweeg. Een weggetje begon namelijk geasfalteerd, maar werd spoedig een grindweg en ging tot overmaat van ergernis ook nog eens door het water op een bepaalde plek.


Maar uiteindelijk bleek het gekloot niet zo lang te duren. Na drie kilometer kwam een dorpje in zicht en werd de weg weer berijdbaar voor mij.
Ik heb inmiddels ontdekt waar ik op moet letten: Als de aangegeven weg camino heet is het foute boel. Vanmiddag heb ik die ook bewust laten liggen en ben tien kilometer omgereden. Ook omdat die omweg bij een supermarkt uitkwam.
Er moet namelijk ook gegeten worden en dat heb ik weer lekker gedaan. Koffie drinken is er vandaag bij ingeschoten, maar daarentegen heb ik lekker lang op mijn zonnige overnachtingsplek gezeten alvorens te vertrekken.
Daarna op rustige wegen gefietst waar meer fietsers dan auto's reden.


Wegversperring in een plaatsje waar ik door kwam. De winter is op komst.


Vanuit de verte toch nog even een glimp van León opgevangen.



Toen ik vanavond de gordijnen, dat wil zeggen de buitentent sloot was dit mijn uitzicht.



Een fijne avond gewenst.

      B u e n a s    T a r d e s .

Ps . Op de status van Whatsapp kijk je in het rond over de hoogvlakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten