woensdag 17 mei 2023

Deze dag heeft veel stof doen opwaaien. . Tomatenplanten gepoot.

 Goedenavond.
Iets minder wind dan gisteren op de blogplek. Vanmiddag was ik volop bezig met mijn tomatenplanten toen de dames me riepen om te komen helpen. Ze hadden het plan opgevat de grote mat uit de kamer te halen. Of ik een mattenklopper had. Oh heden, stond mijn hoofd daar nu wel naar om de boel daar nu helemaal op zijn kop te zetten? Een beetje mopperend heb ik er maar mee ingestemd en toen alle tomatenplanten in de grond zaten ben ik met veger en blik begonnen het stof bij elkaar te vegen dat zich in vijftien jaar onder die mat verzameld had.


De mat onder de uit te kloppen mat moest eerst van het stof ontdaan worden.


Met de bijl als mattenklopper zijn we vervolgens met de kokosmat aan de gang gegaan.
Een filmpje ervan staat op de status van Whatsapp.


Ook de voor mij schone tafel werd door Ageeth aan een grondige schoonmaakbeurt onderworpen.





En nu zitten we weer in een huis dat al een beetje meer aan de gangbare normen voldoet.
Ik ben ook blij dat ik mijn tomatenplanten in de grond heb.



Ondertussen is het schrijven weer een moeilijke onderneming geworden want met een steeds fellere wind komen er ook druppels op de smartphone.
Daarom hou ik maar op. Nog wel even dit:

Sprookje van de dag.


Blanche Neige 


Sneeuwwitje.




Dag dag  houdoe allemaal.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten