vrijdag 5 mei 2023

Rustdag voor Wim en voor mij tussen de markt an Yssingeaux en de jaarmarkt van Lamastre.

 Goedenavond.
Wim was gisteren moe na twee intensieve marktdagen. Woensdag had hij namelijk ook al de hele dag, tot vier uur, op de markt van Valence gestaan en gisteren stond hij ook alweer om zes uur naast zijn bed. 
Vandaag zou hij tot acht uur blijven liggen en dat heb ik ook gedaan, maar wel na een tijdje met de smartphone bezig geweest te zijn. Daarna heb ik alles weer op mijn gemak gedaan en onder andere enkele geraniums de ruimte gegeven die ze nodig hebben. Dit brengt me meteen op de spreuk van vandaag.


Spreuk van de dag.

De giraffe heeft de ruimte,
De schildpad heeft de tijd.

Dit keer is de Franse versie precies hetzelfde:

La girafe a l'espace,
La tortue a le temps.





Tijd en ruimte zijn betrekkelijke begrippen. Toen ik vanmiddag in de tuin bezig was zag ik een vrij grote worm zich een weg baande over en door de aarde. Voor zijn doen had hij nogal haast, waarschijnlijk omdat hij zich bedreigd voelde door de aardverschuivingen die er door mijn werkzaamheden ontstonden. Ik had mijn fototoestel erbij gehaald, zodat op de status van Whatsapp te zien is hoe het beestje zijn vege lijf probeert te redden.


De worm baant zich een weg door moeder aarde die in beweging is gekomen.

Morgen ga ik denk ik wel spelen op de jaarmarkt. Omdat het gisteren zo leuk ging heb ik er wel zin in. Maar ik wil niet te vaak in Lamastre optreden. Variatie is gezonder, voor mezelf en voor het publiek. Als mijn bezoek volgende week komt gaan we samen een paar keer de hort op. Ze houden van rommelmarkten.

Voor vanavond wens ik u nog veel gezelligheid.

B o n n e   S o i r é e .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten