maandag 8 mei 2023

Flink aan het huishouden. Woensdag komen de gasten. Letters uitzagen is leuke hobby.

 Goedenavond.
Nu is het al kwart voor negen. Dat komt omdat ik eerst gegeten heb. Heb nu voor mezelf alleen eens ratatouille klaargemaakt en er al flink van gesmikkeld. 



Over een paar dagen doe ik het nog eens over als mijn gasten hier zijn. Dan komen er geen witte of bruine bonen in, want daar houdt Ageeth niet van.
In het kader van het aankomend bezoek ben ik vandaag flink aan het huishouden gegaan.
De bank in de hoofdcaravan nodigt nu weer uit om te gaan zitten nadat ik alle kussens eruit gehaald heb.





Het kastje naast de bank ziet er nu zo uit.




Maar tot vanmiddag was het een onoverzichtelijke bende wat erop lag.


Het huishouden van Jan Steen.

Eigenlijk is deze caravan alleen maar een onderkomen voor als het regent en als ik alleen ben ga ik dan nog liever boven in het tuinhuisje zitten. Daarom besteed ik er niet zoveel aandacht aan. Het is bijna altijd mooi weer  en het leven speelt zich merendeels buiten af. Maar je zult zien dat het volgende week een paar dagen gaat regenen.
 Morgen en woensdag heb ik ook nog wel nodig denk ik om verdere voorzieningen te treffen.

Vandaag heb ik mijn figuurzaag weer eens voor den dag gehaald. Letters uitzagen en schilderen is een leuke hobby. 



De meeste letters heb ik al ooit uitgeknipt uit karton en dienen als mallen om ze later uit triplex te zagen. Ze hangen aan de keukenkast.



Voor een bepaald doel had ik nu de letters M en T nodig en die zijn vanmiddag uit het hout gehaald en staan al in de grondverf.



Op de status van Whatsapp heb ik het een en ander in een filmpje toegelicht.

Inmiddels is het alweer bijna half tien en de avond is aan het vallen. Een half uurtje geleden zag ik vanaf deze blogplek dit prachtige plaatje.




Spreuk van de dag.

Il faut avoir goûté au vinaigre pour apprécier le miel.



Dit betekent dat je eerst azijn geproefd moet hebben om honing te waarderen.

Maar ik weet niet of er in het Nederlands ook een dergelijk gezegde is. Als iemand wel zo'n tegenhanger kent laat het dan weten in een reactie in de blog.

Een prettige avond gewenst en straks: goede dromen.

B o n n e s    R ê v e s .





Geen opmerkingen:

Een reactie posten