zondag 14 mei 2023

Met zijn drieën plus hondjes naar rommelmarkt. Gisteravond modeshow op Les Costilles.

 Goedenavond.
Gisteravond kwam ik terug van de blogplek en ik dacht: Ik zal de mensen eens laten lachen.
Een natgeregende hoed en een zonnebril zaten nog in de fietstas en daarmee verscheen ik even later in de caravan.

Bonsoir, goedenavond !

Het bleek een sein voor de dames om daar een schepje bovenop te doen.
Marjolein verdween in haar slaapkamer om even later te verschijnen in een blitze dansjurk.



Het bleek het begin van een heuse modeshow, want even later kwam ze met het volgende kledingstuk op de proppen.



In totaal kwam  ze vier keer op met telkens een andere jurk en op een gegeven moment verscheen ze in mijn trui en met een van mijn  hoeden op haar hoofd.




Zelf had ik op een gegeven moment de volgende outfit.


Een van Marjolein geleende jurk had ik aan.

Vandaag zijn we naar een rommelmarkt geweest in Pont d'Isère, een plaatsje in de rhonevallei met het doel daar ook de boel op stelten te zetten. Dat is aardig gelukt. Mijn accordeon spelen liep voortreffelijk en viel ook goed bij het publiek. Daarnaast heeft Marjolein rond en met mij gedanst. Er staat een filmpje van ons, gemaakt door Ageeth  op de status van Whatsapp.




We zijn na afloop boodschappen gaan doen gevolgd door een etentje in het restaurant Flunch, dat bij een grote supermarkt hoort.
Je kunt hier voor weinig geld onbeperkt groentes eten.
Toen we bijna thuis waren hebben we mijn buren, Yvon en Olivier, bezocht. Ageeth, Yvon en Olivier kennen elkaar van voorgaande keren dat Ageeth bij mij is geweest en vonden het fijn elkaar weer terug te zien. Ook hier heb ik even de accordeon erbij gehaald en samen met Marjolein opgetreden.
Thuis gekomen waren we nogal moe van een intensieve dag, maar na een klein dutje ben ik weer de fiets opgestapt om hier mijn huiswerk te maken, waar trouwens nog even lekker de zon schijnt, in tegenstelling tot thuis.


Woord van de dag.

Roodborstje

Rougegorge

In het Frans heet het vogeltje net weer iets anders dan bij ons. Letterlijk betekent rougegorge rode keel.

Er zijn veel roodborstjes. Marjolein heeft onder andere oog voor vogels en ziet ze vaak vliegen.

Nu is het onderhand weer zover om terug te keren naar mijn bezoek.
Ik denk dat ze het op prijs stellen, net zoals de voorgaande avonden, dat ik in de hoofdcaravan de kachel aanmaak. Hoe gezellig het dan wordt, dat lees je morgen wel weer.
Fijne avond.

B o n n e   S o i r é e .


1 opmerking: