zaterdag 27 mei 2023

Blij met een dooie mus: Het 'Lang zal hij leven ' voor jarige Hennie niet goed opgenomen. Warm en benauwd weer, spelen kostte veel bloed, zweet en tranen.

 Goedenavond.
De markt van Valence is doorzeefd met bedelaars, dat wist ik wel. Daarom besefte ik dat ik niet de gemakkelijkste markt van de omgeving had gekozen. Het betekende dat ik flink mijn best heb moeten doen om mijn ster te doen stralen. En natuurlijk ging het ook wel, ook omdat ik prima speelplekken had gevonden.
Mijn dag was helemaal goed toen er een vrouw naar me toe kwam die mij kent van Lamastre, waar ze een tweede huis heeft. Ze vroeg of ze een foto van mij mocht maken, waarop ik haar gelijk vroeg of ze met mijn camera een filmpje wilde maken. Hiermee kwam mijn wens uit om  op de markt iemand te vinden die mij kon helpen bij het registreren van het lang zal hij leven ter ere van de vandaag jarige vriend Hennie.
Echter, ik bleek blij te zijn met een dooie mus, want toen ik iets later het filmpje wilde opsturen zag ik alleen maar wat geflits, wat tien seconden duurde. Ik kon er nog net deze foto uit extraheren.



Maar ik heb het gepruts toch maar naar de jarige gestuurd. Het gaat per slot van rekening vooral om de intentie.
Toen de markt voorbij was heb ik het er maar van genomen en heb in een pizzeria lekker zitten eten.






Aansluitend een park opgezocht voor een siësta.


Het werd een broeierig warme dag en om vanmiddag nog in de voetgangersstraat van Valence te spelen kostte wel moed in het begin. Ik voelde me loom. Toch kreeg ik geleidelijk het ritme te pakken en toen ik na een uur ophield gaf het aantal gescoorde euros aan dat ik het goed gedaan had in de grote brede straat waar ik gisteren ook stond. Daarna ben ik niet meer op andere plekken gaan staan en heb zodoende ook geen confrontatie meer gehad met die agressieve bedelaar van gisteren. Voor morgen staat de rommelmarkt van La Voulte op het programma. In tegenstelling tot andere keren als ik meestal weer kampeerde op mijn plekje aan de Rhône bij Valence en ik de volgende dag van daaruit naar La Voulte fietste heb ik vandaag het grootste deel van dat traject al afgelegd. Maar goed ook, want over de zeventien kilometer heb ik bijna twee uur gedaan.
Er was een onweerskans voor vanavond, maar ik zie aan de lucht dat dat wel mee zal vallen.
De komende dagen echter zullen die onweerskansen elke namiddag groot aanwezig zijn. Ik weet daarom niet of het verstandig is om na morgen nog een week door te gaan met elke dag een markt, behalve maandag.
Maar dat zie ik morgen wel weer.
De spreuk van de dag is geen algemeen bekende, maar is zelf door mij verzonnen.


Spreuk van de dag .


Les fausses notes rendent vivante notre musique.



Het bordje waar deze spreuk op staat zet ik altijd voor mijn koffer als ik in Frankrijk optreed.

De Nederlandse versie ervan is:

Aan de valse noten herken je de levende muziek.

 Als ik in Nederland ben draai ik het Franse bordje om en dan komt de Nederlandse tekst tevoorschijn.



Een prettige avond is mijn wens.


B o n n e   S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten