donderdag 18 mei 2023

Naar markt Vernoux met zijn drieën. Ook pompoenplantjes gekocht voor in de tuin.

 Bonsoir.
Goedenavond.
In de nanacht en vanmorgen regende het een beetje. En we hadden nog wel besloten vandaag naar Vernoux te gaan waar vandaag een extra leuke en waarschijnlijk druk bezochte markt is vanwege Hemelvaartsdag. Ik had me er al met nogal wat gemopper bij neergelegd dat we thuis moesten blijven, maar toen ik rond negen uur in de hoofdcaravan was zaten daar Ageeth en Marjolein al. Ze wilden toch wel gaan, want het was ook wel ongeveer droog.
We gingen en dat vond ik fijn want ergens wilde ik heel graag spelen. Ik voel me erg gedreven omdat ik de slag goed te pakken heb, wat bij eerdere speelgelegenheden bleek. En het bleef gelukkig ongeveer droog.
Ook nu was het weer een mooie gewaarwording te merken hoe enthousiast de mensen op mij reageerden. Het smaakt naar meer. Heb veel zin om in de zomer al die andere leuke markten weer te gaan doen.
Zoals ik verwachtte met Hemelvaart was er inderdaad heel veel volk op de been. Een drukte zoals je die in de zomermaanden juli en augustus hebt, vooral ook omdat al die kinderen dan vakantie hebben. Die waren er vandaag dus ook bij.
Mijn nieuwe katoenen trui die net af is had ik vandaag  aan, maar nog niet de van Ageeth gekregen short, die zij op de markt van Lamastre voor mij had gevonden afgelopen dinsdag.

Mijn nieuwe short die qua kleuren past bij de nieuwe trui.

Koffietijd was het voor mij pas na afloop van de markt waar ik anderhalf uur speelde. Ageeth en Marjolein hadden al eerder koffie gehad maar een volgende ronde ging er bij hun nog wel in.



Ze hadden zich ook prima vermaakt.
Vanmiddag hebben ze een autotochtje gemaakt terwijl ik thuis bij de hondjes bleef.


June ligt hier heerlijk te genieten bij de warme kachel.

Ondertussen heb ik huishoudelijke taken verricht : afgewassen en eten gekookt.
We hebben net weer een lekkere ratatouille op in een hete caravan. Het is helaas nog steeds nodig om te verwarmen. We hebben pech dat tot nu toe Marjolein en Ageeth niet hebben kunnen genieten van mooi zonnig weer, zoals ik dat alle vier de weken voor hun komst heb kunnen doen.
Maar ze hebben morgen en zaterdag nog.

Hier nog een mooie foto van gisteren toen het in de ochtend weer was om buiten te zijn.

Marjolein tussen de bloemetjes.


Spreuk van de dag .

Toutes les choses ont leur temps.


Alles op zijn tijd.


In beide talen heeft dit ongeveer dezelfde strekking. Letterlijk zegt de Franse versie: Alle dingen hebben hun tijd.

En zo is het ook. Het is aan ons de taak om onze activiteiten aan te passen aan wat het moment van ons vraagt.
Tijd nu om weer naar huis te gaan en u een prettige avond te wensen.

B o n n e   S o i r é e



Ps.
Op de status van Whatsapp wordt de mat nog verder uitgeklopt en ben ik de ondergrond aan het ontstoffen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten