zaterdag 13 mei 2023

De kachelpijp werd even regenpijp. Na regen komt zonneschijn.

 Goedenavond.
Het heeft vandaag lange tijd en hard geregend. Het begon eigenlijk al gisteravond toen ik voor de eerste druppels snel naar huis moest en gelukkig mijn verhaal net af had.
De hele nacht ging het door. Vanmorgen werd ik al nat toen ik mijn tuinhuisje even verliet om de grote boodschap te doen. Toen ik daarna weer in bed lag merkte ik dat daar druppels op vielen. Bij nadere inspectie bleken die uit de kachelpijp te komen, die dus even regenpijp was. Op zoek naar een voorwerp dat ik onder de drup kon zetten vond ik een oude theepot.


De kachelpijp is regenpijp geworden.
Op de status van Whatsapp komt straks een filmpje waar je behalve de druppels op het dak ook de druppels hoort die in de theepot spatten.

De kachel was ondanks al die nattigheid toch gemakkelijk aan te krijgen en daarna was spoedig de lekkage verholpen.
Marjolein kwam vrij spoedig, de regen trotserend, mij vergezellen in de warmte van het hutje.




Ageeth, die niet zo'n kouwkleum is, kwam tegen de middag en had een rustige ochtend op zichzelf gehad.
Vanmiddag rond twee uur is de regen minder geworden en werd het nog even buitenweer. Het zonnetje kwam door en toen wist ik meteen weer een spreuk.

Spreuk van de dag.


Na regen komt zonneschijn.

Deze spreuk kent zijn gelijke in het Frans:


Après la pluie le soleil.

Enkele dunne buitjes vielen later nog wel en nu zit ik ook op de schopstoel: Moet ik niet straks snel wegvluchten en de blog afbreken? Er dreigt weer wat. Maar misschien valt het mee.

Ageeth en Marjolein deden vanmiddag de afwas.




Erg schoon was de theedoek niet meer, maar die kon na de afwas meteen in de klerenwas, die ik ging doen met het op de kachel heet geworden water. Even later hing het hele zaakje aan de lijn.

Mijn twee shorts die ik aandoe bij het spelen waren er ook erg aan toe om gewassen te worden.

Ageeth heeft vandaag ook het keukenblok onder handen genomen en is blij dat alles weer mooi blinkt. 



Niet dat ik daar persoonlijk veel waarde aan hecht maar voor de eventueel volgende bezoekers is het zeer prettig en ik wil graag gastvrij zijn.

Vandaag mocht ik weer de kok zijn met nog eens een ratatouille, en Ageeth verzorgde de afdeling gehakt dat erdoor ging.

De hondjes deden daarna de voorwas van onze borden.




Intussen vallen er weer te veel druppels op mijn smartphone dan verantwoord is dus wens ik u snel een prettige avond.


B o n n e   S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten