maandag 25 september 2023

Accordeon gespeeld voor Sjaantje. Eindelijk afspraak tandarts gemaakt. Stoel onder de brandnetels vandaan getrokken.

 Goedenavond.
Toen ik in Spanje was, ergens in februari,  ging er een stifttand uit mijn mond die samen met een kies mijn ondergebit  vasthield. Ik was toen daar naar een tandarts geweest in de verwachting dat die stifttand wel weer vast te lijmen was aan zijn wortel. Maat de tandarts zag al meteen dat dat niet meer kon, zonder overigens een foto te maken. Intussen heb ik al die tijd die stifttand maar los in de wortel gestoken,  en daar het gebitje overheen. Regelmatig moest ik tijdens het eten de hele procedure herhalen als bij een verkeerde hap het zaakje er weer uitgetrokken werd. Ook komen er heel vaak korreltjes onder te zitten, bijvoorbeeld als ik sesambrood eet.
Nu ik in Nederland ben heb ik de gelegenheid naar de tandarts in Alphen te gaan. Misschien heeft hij nog hoop en een betere oplossing. Hijheeft me twee jaar geleden ook al geholpen. Vandaag heb ik een afspraak gemaakt door er binnen te wippen,  terwijl ik met beide fietstassen vol met jampotjes en ander glas op weg was naar de glasbak in het centrum van het dorp.




Daarna boodschappen gedaan in een groter dorp, zes kilometer verderop,  bij de Jumbo.
Op de terugweg in Alphen waren er een stel kippen gezellig aan het scharrelen,  totdat ik eraan kwam om een filmpje te ma
ken voor de status van WhatsApp. Ze waren zichtbaar gestoord in hun onbevangenheid, maar het filmpje is wel te zien nu.





In de Betuwe en in het Land van Maas en Waal is de appeloogst in volle gang. Hier kwam ik langs. 





Vandaag ook weer verder gegaan met de ontginning van mijn grondstuk. Onder andere is deze stoel opgedoken. 


En de opgedoken houtblokken leenden zich voor nog meer spreuken,  zowel Franse als Nederlandse. 






Vanmorgen koffie gedronken bij André en Sjaantje. André heb ik even geholpen met iets zwaars en voor Sjaantje heb ik vandaag voor het eerst muziek laten klinken uit mijn accordeon. 


Daar zitten ze, mijn buren. 


Spreuk van de dag 

Gemak dient de mens maar....
Het leven is de moeite waard. 







P r e t t i g e    A v o n d  .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten