zondag 3 september 2023

Fout in borduurwerk ontdekt door lezeres Lida. Bezoek van Erik. Buurman André scheert zijn hond.

 Goedenavond. 
Vanmiddag heeft André zijn hond Pietje zijn halfjaarlijkse knipbeurt gegeven. Al ooit eerder was ik daar getuige van en daarbij viel het me op dat de hond er zo kalm onder blijft, zelfs geniet van deze behandeling. Vandaag heb ik er een filmpje van gemaakt,  dat nu op de status van WhatsApp staat.

Onder het toeziend oog van Sjaantje,  zijn vriendin, is André Pietje aan het scheren. 


Heel rustig laat Pietje het gebeuren. 


Vandaag zagen Erik en ik elkaar na lange tijd weer. De gezamenlijke herseninspanning leverde heel wat woorden voor cryptogrammen en we hebben het ertussendoor weer over allerhande zaken gehad die ons bezighouden. 

Lezeres Lida deed een belangrijke ontdekking. Op de foto die ik gisteren stuurde van mijn borduurwerk zag ze dat twee  hokjes geen zwarte kruisjes hadden, die wel op de tekening van de QRcode stonden. Vroeger is ze handwerkjuf geweest, en vandaag mocht ze haar vak weer even uitoefenen.


Net zoals op school worden hier de gemaakte fouten aangeduid in het rood.


Ik ben heel blij met deze correctie,  want er mogen helemaal geen fouten in het werkje voorkomen als je met de scanner de code wilt ontcijferen.  Het is nog maar de vraag of het dan wel lukt. Hoe nauwkeurig moet de (geborduurde) tekening zijn?
Maar voorlopig vind ik het in ieder geval ook nog leuk om te doen.
Ook vind ik het leuk om straks even naar voetbal te kijken. Dus dat ga ik doen.
Vannacht ga ik weer in de tent slapen,  die op de vlonder opgesteld staat. 


Het is wel kantje boord, maar ja......



Dat deed ik afgelopen nacht tenslotte ook, terwijl ik het eerst in de stuurhut geprobeerd had en daarna in de benedenruimte. Telkens werd ik, als ik ingedommeld was,  wakker geprikt.



Spreuk van de dag. 



Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd.






W e l t e r u s t e n .









Geen opmerkingen:

Een reactie posten