maandag 18 september 2023

Lezeres schrijft: Borduren moet netjes gebeuren. Genoten van een dag zonder praatjes.

 Goedenavond. 
Vandaag heb ik eens een keer met niemand gesproken maar, zoals meestal, met velen geappt. 
Gisteravond was er een heel "gesprek " met een lezeres van de blog, die vond dat ik netter moest borduren. Alle kruisjes moeten dezelfde richting hebben, zo luidt een ongeschreven of geschreven wet van handwerkers. Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil tussen zoals ik het doe en hoe het hoort. Vandaag heb ik een kleine enquête gehouden waaruit blijkt dat weinig mensen zich storen aan mijn imperfectie. Ik denk dat mensen die handwerkles ooit gehad hebben op die regel gefocust zijn en daarom mijn gerommel niet aan kunnen zien.
Maar....ik ben gehoorzaam geweest vandaag aan de juf en ben mijn leven gaan beteren.




Tijdens het handwerken naar de radio luisteren met mooie muziek is een goede combinatie,  maar nu ben ik toch meestal in stilte bezig geweest. De reden is dat ik de muziek niet hoor zoals ie hoort te klinken.  En deze hele week is het op radio 5 nog wel de week van de jaren zeventig. Laat ik hopen dat ik binnenkort weer wel van muziek kan genieten.  Donderdag is de eerste afspraak met de audicien. 
Het was vanmiddag even heel onstuimig weer en, dom, mijn slaapzak waar ik eerder een dutje op gedaan had lag daar nog buiten en was kletsnat,  het kussen ook.







Ook de bak waarin het kookvuurtje moest branden was daar nu niet geschikt voor.




Maar dat was een kwestie van afgieten, het droge hout dat binnen lag stond spoedig weer in de fik.




Moest daartoe wel een andere aansteker zoeken, want deze blauwe had een bad genomen. 





Vandaag stond pompoen op het menu.



Spreuk van de dag. 



Iedereen heeft recht op mijn mening. 







E e n   p r e t t i g e    a v o n d. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten