zaterdag 23 september 2023

Drie gasten ten eten uitgenodigd. Aanlooproute verstevigd.

 Goedenavond. 
Ik was een beetje zenuwachtig vandaag,  want had drie mensen uitgenodigd om ratatouille met mij te eten, allen niet zo piepjong meer.
De aanlooproute  naar de loopplank had ik daartoe wat verstevigd en de meeste brandnetels uit de gaten van de pallets getrokken. 



Alle gasten zijn zonder kleerscheuren of botbreuken aan boord gekomen en later weer op de wal gestapt. En het eten vonden ze lekker, maar dat wist ik al.

Tegenwoordig zie je af en toe van die merkwaardige huisjes voorbij komen op de Maas. 



Je kunt ze huren, zeggen ze, voor veel geld
Een filmpje heb ik van zo'n voorbijvarend huisje gemaakt en dat staat op de status van WhatsApp.
Vandaag waren mijn gedachten onwillekeurig bij Henk Nusselder, de man bij wie ik 45 jaar geleden ervaring opgedaan heb op de boerderij. Hij werd vanmorgen begraven. 

Soms komt er ineens iets aangedreven naast de boot.



Een stukje hout is altijd welkom. 




En toen ik even naar buiten liep was daar de maan.


De maan die de zon opvolgt voor de eerst komende uren.




Spreuk van de dag. 


Door onze mobielen worden we aan het lijntje gehouden. 







P r e t t i g e    A v o n d  .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten