vrijdag 8 september 2023

Onverwachts bezoek. Even genoeg van de hitte.

 Goedenavond. Net had ik even genoeg van de hitte, terwijl de meeste van mijn landgenoten er niet genoeg van kunnen krijgen, nu het eindelijk in Nederland ook eens zomer is. Maar ik heb al een lange Franse zomer achter de rug.
Zoals in Frankrijk vaak het geval was had ik net weer eens moeite het warme eten binnen te krijgen. En er rest nóg een bord.
......En dat tweede bord heb ik nu nog even naar binnen gewerkt, nu het zweten weer een beetje uitgewerkt is.
Vandaag onverwacht bezoek gehad van een vriend die veel meegemaakt heeft.

Hoe kan het gaan? Als de dag zijn gewone gang gevolgd heeft tot het moment dat heel je leven verandert.
Je snakt naar adem, niet beseffend wat er gebeurd is.....
Je wereld staat op zijn kop.
De dreun gaat door en kan als tikjes terugkomen op ieder willekeurig moment. 
Een ongeluk zit in een klein hoekje. 

Maar dan...........

Een vogel vliegt op en vervolgt zijn weg, geschrokken van het lawaai van een grote vogel.


De wind en de lucht wijzen hem de weg.
De afstand wordt overbrugd. Hij zegt : Kom, ik neem je mee op mijn vleugels, en je zult weer lachen en ik zal je een glimp laten zien van die andere wereld. En kijk, daar zit ie, woef woef en hij heeft ook vleugeltjes gekregen. En hij wenkt jou. Koekoek, waar ben je?
Het verleden is weggewaaid en heeft plaats gemaakt voor het heden. Gescheidenheid is tijdelijk. Hereniging is nabij. 

(Op de status van WhatsApp zie je die vogel wegvliegen voor een grote vogel,  terwijl een spin rustig alles over zich heen laat komen)

Er was ook afgesproken bezoek. André en Sjaantje kwamen koffie drinken,  waarbij we er de rest van de cake bij opgegeten hebben die er nog lag van een vorige gaste.


Buurman meerkoet wast zich..........

............en zwemt weer terug het riet in.

Vanmiddag heb ik het verder rustig aan gedaan en morgen komt er een actieve dag. Het is afgesproken dat ik naar Wageningen ga. De man waar ik de nieuwe fiets van kocht heeft daar een voorbagagerek voor mij dat ik af ga halen. Daarna naar Ingen, waar Andries zo vriendelijk is om deze te monteren. Hij heeft ook al mijn ouwe trouwe merrie klaargemaakt. 



Hij hoopt maar dat ik er geen grote reizen meer mee ga maken,  maar dat weet je toch maar nooit.

Tenslotte een foto van de mooie uiterwaarden van de Waal, waar we vandaag even naar toe gereden zijn.



Aan de strandjes waren wat badgasten aan het recreëren. 



Uitdrukking van de dag (Spaans)


A las duras y a las maduras.



Door dik en door dun.


Letterlijk betekent de Spaanse zin : Bij rijp en bij onrijp.



P r e t t i g e   A v o n d .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten