zaterdag 16 september 2023

Naar Uden vooral voor gezelligheid, en ook spelen. Op terugweg Tjeerd bezocht met zijn groene vingers.

 Goedenavond. 
Het is wat laat geworden,  want op de terugweg van Uden waar ik wat gespeeld heb, heb ik in Heesch Tjeerd bezocht. Dat idee ontstond spontaan op de kruising met het weggetje dat ik in moet slaan om bij hem te komen. 


Tjeerd groet alle lezers.

De ontmoeting leverde de beste momenten van de dag, want in Uden waar veel volk op de been was en op de vele terrassen zat was het maar zo zo. Het spelen op zich viel echter niet tegen. Ik kon mijn muziek redelijk verdragen. Maar er was weinig animo vanuit het publiek naar mij toe, en dat ben ik wel gewend.





Mijn onverwachte bezoek aan Tjeerd was dus veel interessanter. Tjeerd is een man met zogezegd groene vingers. Hij kan creatief tuinieren met veel gevoel voor de planten.  Zijn tuin is al mooi, maar hij heeft ook nog kassen die doorlopen in zijn serre waar hij vaak zit te lezen als ie niet met zijn planten bezig is.


Een blik in zijn serre.


Tjeerd is een lezer. In de winter is hij vaak hier te vinden. 



Een blik in zijn tuin.



Het was mooi om elkaar na anderhalf jaar weer eens te zien.

 Op weg naar Uden ben ik ook stil blijven staan bij een mooi tuinenprojekt in Oss.





Een gezamenlijk project van de omringende bewoners. 


De buren waren blijkbaar erdoor geïnspireerd, en hebben ook een levendige tuin rond hun huis gecreëerd. 


 



Was vanmorgen gegaan met als doel de gezelligheid op te zoeken. Ondanks dat ik van vreugde bij het spelen niet zoveel verwachting heb de laatste tijd vond ik toch dat ik moest proberen er een leuk uitstapje van te maken. Mijn gedachten gingen uit naar  Schijndel waar vandaag markt is, maar gaandeweg vond ik Uden zonder markt een beter idee. 
Moeheid overviel me op de heenweg en de knie die zich vannacht redelijk gedeisd hield speelde op. Waar moet dat heen met mij als ik ook al niet goed kan horen, zo luidden mijn zorgen. 
Maar in Uden gekomen deed de koffie mij goed en het spelen viel ook niet tegen. Zeker in het begin liep het aardig. 
Maar de mensen hebben steeds minder cash op zak en daardoor reageren ze minder. 
Maar misschien komt er binnenkort een oplossing doordat ik ook via de QRcode van mijn bankpas de mensen de mogelijkheid kan geven om iets bij te dragen. 

Half elf nu, tijd om af te ronden want straks wil ik even naar voetbal kijken.


Spreuk van de dag. 



Wie alles zwart-wit ziet is kleurenblind. 







Houdoe en tot morgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten