zondag 10 september 2023

Kwaaie zin vanmorgen. Onverwacht bezoek van broer en schoonzus.

 Goedenavond. Of er bezoek zou komen vandaag betwijfelde ik. De pont  zou gisteren en vandaag niet varen. Ik had al een mogelijke gaste hiervoor gewaarschuwd. 
Na een wat loom begin van de dag had ik mezelf juist ertoe gezet om een vuurtje te maken voor het water van de grote afwas, toen er geroepen werd vanaf de loopplank. 
Verrassing: Het waren Henk mijn broer en Grace zijn vrouw. 

Henk en Grace bij hun fietsen. 


Ze waren komen fietsen vanuit Heesch en de pont bleek toch wel te varen. Het kwam mooi uit, dus toch koffie zetten wat ik tot dan toe,  half twaalf,  nog niet gedaan had.
Toen werd het toch nog gezellig en werd de kwaaie zin die ik vanmorgen had verdreven.  Kwaaie zin vanwege het besef dat er geen verbetering in mijn horen is gekomen,  zoals gisteren duidelijk werd bij het accordeon spelen in Wageningen. 
In ieder geval ga ik deze week verdere stappen ondernemen. 
Het was leuk deze onverwachte visite. Ze zagen er beiden fris en gezond uit, hoewel ze gisteren nog uit het vliegtuig stapten dat hen van Bonaire naar Amsterdam bracht.
Op Bonaire woont een dochter met haar man en zoontje dat nu tien maanden oud is. Ze vinden het belangrijk om hun kleinkind af en toe in het echt te zien en niet alleen via de computer. Zoals het ook goed was om elkaar weer eens onder zes ogen te spreken in plaats van via de WhatsApp. 






Toen het stel weer vertrok merkte ik dat de gisteren gekochte boter, die nog in de fietstassen zat de hele ochtend  had liggen baden in de zon.


Wat er nog van over was heb ik daarna gauw overgeheveld op een bord.

Vanmiddag,  na nog wat gedut te hebben, heb ik dan de grote afwas gedaan. Het water ervoor dat vanmorgen verwarmd werd op het vuur was vele uren daarna nog warm genoeg, dankzij de warme zon die er op gestaan heeft.
Op de status van WhatsApp komt straks een filmpje van het vakmanschap dat Ellen gisteren aan de dag legde bij het repareren van onder andere mijn tasje onder de naaimachine.







Spreuk van de dag. 



Krom hout geeft recht vuur.









Hup Holland hup en een prettige avond gewenst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten