dinsdag 26 september 2023

Benedenhuis niet meer mugvrij. Goed gespeeld op Osse markt.

 Goedenavond. 
Net als afgelopen nacht duik ik straks de tent weer in. 




Maar nu staat ie al en toen moest ik hem in het donker  opzetten, al struikelend over de plasemmer.  Jammer, het is een hele tijd goed gegaan hier beneden, maar blijkbaar zijn er toch een paar van die insecten naar binnen gekomen, ondanks dat ik er alles zoveel mogelijk dicht houd. Boem.....vliegt er weer eentje tegen mijn gezicht....
Gisteren had ik voor Sjaantje even mijn accordeon tevoorschijn gehaald en het spelen ging toch best aardig. Dat was voor mij aanleiding om vandaag maar eens naar Oss te gaan en mijn plaatsje op de markt in te nemen waar ik altijd pleeg te gaan staan,  naast een winkel met modieuze kleding. Het liep fantastisch wat betreft de energie die ik naar buiten kon brengen, de uitstraling heb ik genoeg. Nu maar afwachten of ik straks met de hulpmiddelen voor mijn oren mijn eigen muziek ook beter kan plaatsen.  Morgen is de afspraak bij de audicien, die  mij de apparaatjes gaat aanmeten.
De eigenares van de winkel waar ik naast stond is altijd vriendelijk en vindt mijn muziek mooi, alsook mijn outfit. Daar gaf ze vandaag ook weer complimenten over, hoewel ik vond dat mijn short niet schoon genoeg meer was. Maar vanavond heb ik m in de wasemmer gestopt, met nog meer kleren.



Het ging goed met haar winkel, vertelde ze. En dat ze iedere woensdag naar Parijs reist om daar kleding in te kopen. Haar zoon doet ook mee en heeft filialen in andere plaatsen. Hij gaat voor inkoop van spullen naar Italië. Interessant om dat te horen, en inderdaad,  als ik oppervlakkig even in de winkel kijk dan zie ik modieuze jassen hangen. Helaas geen foto gemaakt. 
Na een uur gespeeld te hebben en een half uur koffie gedronken te hebben ben ik  naar Jan en José gefietst. Intussen opgemerkt dat er in het centrum van Oss een zandbak is om er kindertjes in te laten spelen.







Op een winkelraam vond ik deze mooie tekst.




Ik had voor Jan een pot muntjes meegebracht die hij kan gebruiken.
 Hun hond Catootje heeft veel last van haar gewrichten. En ze rent zo graag achter balletjes aan.

Nee, mag niet......Vooruit, één keer dan.





Spreuk van de dag(Duits)


Bellende Hunde beissen nicht.


Blaffende honden bijten niet. 


Catootje is daar een voorbeeld van. 


Op de status van WhatsApp vandaag een impressie van een overtocht met de pont.



W e l t e r u s t e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten