maandag 11 september 2023

Buurman Ton heeft uniek kattenhuis gebouwd, exbuurman Paul fietst op een eenwieler.

 Goedenavond. Vanmorgen heb ik buurman Ton bezocht en vanmiddag in Oss heb ik Paul met een bezoek vereerd. Hij was de vorige bewoner van de woonboot, waar nu Ton en zijn vrouw Monique wonen. 
Zij wonen er nu bijna een jaar en zijn er op een manier die ik leuk vind mee bezig.
Onder andere hebben ze  een speciale kattenwoning op het dek gebouwd.


Het buitenverblijf van hun vier katten, waar ze ook alle vier een eigen hok hebben. Ze hebben een doorgang tot de woonkamer, waar ze dus vrij in en uit kunnen lopen. 

Als je aan komt lopen over de loopbrug die de wal met hun boot verbindt gaat er een koeienbel rinkelen. Die hebben ze aan de reling bevestigd en de schommeling die je voetstappen veroorzaken zet ook de bel in beweging. 

Tingelingeling.


Het door Paul nog gebouwde voorportaal van de boot, waar Ton naar de koffietafel loopt. 



Hier zaten Ton en ik te babbelen onder het genot van een kopje koffie. 



Toen ik wegging ben ik eerst gaan kijken of ik André en Sjaantje kon vinden. Ze waren de hele morgen nog niet buiten geweest,  maar binnen trof ik ze wel. André had een lichamelijke inzinking achter de rug en krabbelde net weer overeind. Ik mocht aanschuiven voor koffie met een boterham,  daar het lunchtijd was.

Ik heb de smaak van de ontmoetingen te pakken. Blijkbaar heb ik nog wat in te halen na het mensarme bestaan in Frankrijk en op reis. Ondanks dat het niet goed horen een belemmering is heb ik besloten om deze periode de nadruk te leggen op uitwisseling met eenieder die me lief is, en die zijn er nogal wat in Nederland. 
Vanmiddag leek het me een goed idee om op de uitnodiging van Paul in te gaan om hem in Oss eens op te zoeken. 


Paul bij zijn achterdeur,  want je moest  a c h t e r o m   komen. 


Bij zijn voordeur zie je dit staan.


Paul was dus de vroegere bewoner van de boot van Ton en Monique. Hij is aan het bekijken hoe hij zijn leven wat vrijer in kan richten en op dit vlak viel er heel wat te bespreken vanmiddag. In ieder geval heeft hij naast zijn auto ook een fiets, en wat voor een!


Paul maakt een rondje door zijn keuken op zijn eenwieler. 




Ook liet hij me Tibettaanse klanken horen. 


Op de status van WhatsApp kunt u deze klanken ook beluisteren. 

Rond acht uur kwam ik thuis met de fietstassen gevuld met boodschappen én met een afspraak voor een gehoortest. Ben namelijk ook bij Specsavers binnengestapt. 
Direct bij thuiskomst ben ik eten gaan koken en de spinaziemaaltijd was heerlijk. 


Spreuk van de dag. 



Op het toneel des levens gaat iedereen af.







W e l t e r u s t e n. 


1 opmerking: