zondag 15 oktober 2023

Buren Yvon en Olivier bezocht. Ook naar Ben en Marij geweest in Lamastre. Nieuwe zendmast in werking: hoef niet meer naar blogplek.

 Goedenavond,  bonsoir.
Het was alweer de laatste dag vandaag hier. Ik ben vanmorgen eerst op bezoek geweest bij mijn  overburen Yvon en Olivier. Het zou best eens de laatste keer geweest kunnen zijn dat Yvon en ik elkaar spraken. Hij heeft allerhande kwalen en een operatie aan zijn keel is binnenkort noodzakelijk. 
Soms had ik mijn oortjes in, soms uit. Maar de communicatie bleef voor mij moeizaam gaan. 
Hondje Bibi werd zoals gewoonlijk helemaal gek  van enthousiasme toen hij me zag. Om een beetje bij te komen ging hij af en toe voor het raampje zitten. 


En toen ik wegfietste hield hij niet op met blaffen. 
Ze hadden me uitgenodigd met hun mee te eten.







Ondertussen was Wineke bezig om zichzelf een beetje warm te krijgen. Ze had het afgelopen nacht zo koud gehad dat ze nauwelijks had geslapen. Ze is daartoe auto gaan rijden met als nuttig doel haar eigen plekje waar ze nog het een en ander op te ruimen had.
Toen we rond één uur allebei terug waren was ze weer veel beter te spreken en hadden we buiten in het zonnetje koffie gedronken met door haar meegenomen appelgebak. 
Vanmiddag heb ik daarna in Lamastre mijn vrienden Ben en Marij bezocht terwijl Wineke met allerhande dekens en kussens in haar caravan bezig is geweest. Nu moet ze het vannacht toch wel warm krijgen. 
De kachel in de stacaravan is nu lekker warm aan, maar daar heeft ze natuurlijk vannacht niks aan.

Op de status van WhatsApp zijn vandaag nog beelden te zien van het culinaire feest gisteren in Lamastre.

Een van de koks die als omroeper fungeert.


Een zeer eigenaardig verschijnsel doet zich voor in de natuur rond Les Costilles. 
Bomen krijgen vers groen blad, alsof het voorjaar is.




Aan de overkant op de naar het noorden gerichte berg is dat niet het geval. Het komt waarschijnlijk door de grote hitte van augustus, die de oude blaadjes versneld heeft doen vallen. 

Tegenwoordig hoef ik niet meer naar de blogplek om mijn verhaal te doen. Waarschijnlijk zal de nieuwe zendmast die 
er al een tijdje staat nu in werking zijn. Nu met die donkere dagen is dat voor mij heel handig.

Spreuk van de dag. 


Om vreugde te  s c h e p p e n  in het leven moet je soms diep de  p u t  in.


B o n n e   N u i t .

Welterusten. 


Ps. De buren hadden nog een krant bewaard  waar ik in stond, spelend op de brocante van Lamastre in juli. ( rechts onder).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten