dinsdag 3 oktober 2023

Tent is in bad geweest, twee keer zelfs. Fikse buien.

 Goedenavond. 
Het ging er even op vandaag, want af en toe vielen er fikse buien. Dus het was een goede keus van mij om thuis te blijven en niet naar de markt te gaan in Oss.
Het waaide op het einde van de nacht al flink. Tegelijk ontdekte ik dat de tent zeiknat was, dit keer in de letterlijke betekenis. De piesemmer bleek ik namelijk omgetrapt te hebben in mijn slaap.
Ik gauw alle spullen eruit gehaald en vervolgens de  tent afgebroken en ondergedompeld in de plas.
Daarna heb ik m maar buiten uit de wind laten liggen tot de buien zo'n beetje gepasseerd waren en toen met zes wasknijpers aan de waslijn gehangen. 
Gelukkig had ik mijn oortjes in, want op een gegeven moment hoorde ik van buiten lawaai. Oh jee, er hing niks meer aan de waslijn. De tent lag andermaal in het water . De tijd om een foto te maken........


........En toen met blote voeten door de brandnetels om mijn huisje weer ( op het) vlot te trekken. 
Daarna was ik eerst ontstemd doordat ik de oortjes er weer niet in kreeg zoals het hoort, maar  heb me toch weer redelijk bezig gehouden met borduren...........




........en met die Japanse tekenpuzzels, wat ik eigenlijk niet moet doen omdat ze verslavend zijn. 
Één van die fikse buien heb ik gefilmd en staat op de status van WhatsApp.


Een vraag: Mag ik met de hoorapparaatjes in door de regen lopen? Kunnen ze tegen nat worden?

In ieder geval ben ik met zo'n weer dankbaar een dak boven mijn hoofd te hebben. 




De tent staat weer, en ik mag straks mijn extra huisje weer gaan bewonen voor de nacht. Hij is nog wel een beetje nat, maar een droge deken gaat dienst doen als matras. Hij ruikt heerlijk fris, dus hij mag nog vaker in bad.


Uitdrukking van de dag (Frans).



Elle est un cordon  bleu.


Zij is een keukenprinses. 



Een vrouw die goed kan koken wordt in Frankrijk dus vergeleken met een cordon bleu. 

Een prettige avond nog gewenst en ......


T o t    m o r g e n  .




Geen opmerkingen:

Een reactie posten