donderdag 5 oktober 2023

Weer naar Specsavers. Hoop dat het nu beter gaat. Morgen komt Ageeth, vast ratatouille voor ons gemaakt.

 Goedenavond. 
Mijnheer Specsavers was net als vorige week meteen bereid om een afspraak te maken.  Half tien belde ik en om elf uur kon ik al terecht. 
Dit keer heeft ie wat veranderd aan de snoertjes die naar mijn oren gaan en hij heeft ze ook vastgelijmd aan de apparaatjes. Hierdoor blijven ze er waarschijnlijk beter in zitten en tot nu toe is dat ook zo. Op de pont kon ik ondanks de herrie prima praten met veerman Peter,  maar later bij André en Sjaantje had ik toch weer moeite om hun stemmen zuiver te horen. 
Nu heb ik ze voor de rest van de dag weer uitgedaan. Dan hebben de oren even wat rust, want het voelt niet echt ontspannen die dingen aan je hoofd te hebben de hele dag.
Er is in ieder geval weer wat hoop dat ik straks beter kan functioneren in de mensenwereld. Maar ik blijf voorzichtig en juich niet te vroeg. 
Voor morgen staat het bezoek van Ageeth op het programma.  Een eind rijden, helemaal uit Berkel Rodenrijs, en daarom wil ik haar lekker verwennen met een heerlijke ratatouillemaaltijd. 



Die heb ik zojuist in alle rust bereid op mijn houtvuurtje. Maar eerst ga ik daar nu zelf al een paar borden van eten.


Op de status van WhatsApp zie je mij aan het koken. 



Op dit moment is een vervaarlijk uitziende 
tractorcombinatie bezig het veld te ruimen. 



Er lagen allemaal stapels hout en die blijkt ie versnipperd te hebben. Jammer dat ik niet de afgelopen tijd van die stapels geplukt heb, want er zal best bruikbaar hout bij geweest zijn. Te laat.....
Maar ik heb best veel stookhout in voorraad. In ieder geval genoeg om er de hele winter van te stoken. 
Nu gebruik ik alleen  aanmaakhoutjes, nodig voor de eetvuurtjes.


Elke dag een paar handjes vol eruit halen maakt deze doos in een paar weken leeg.



Binnenkort moet ik beginnen met het kloven van deze plankjes. 




Vanmorgen heb ik in Oss ontdekt dat er toch een openbaar toilet is.




 Die zijn in de meeste plaatsen in Nederland ver te zoeken en dat vind ik een slechte zaak. Je moet toch naar de wc kunnen als je in de stad rondloopt. Nu moet je ergens een café in lopen als je hoge nood hebt en hopen dat je mag. In de Hema kun je normaal gesproken terecht maar die in Oss is tijdelijk gesloten,  staat er al drie weken. Dat hokje op bovenstaande foto zal ook heus niet blijven staan, neem ik aan.
In Frankrijk is dat anders,  daar vind je bijna overal toiletten,  met papier erbij zelfs vaak.
In hartje Oss trof ik mooie zonnebloemen. 

 


Ik wens u nog een prettige avond, maar eerst nog de ..........

Spreuk van de dag. 



Goet is fout.






T o t   m o r g e n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten