maandag 30 oktober 2023

Een verhaal uit de lucht gegrepen. Breiwerk wacht op andere wol.


Goedenavond.  De schemering valt in huize Ageeth. Ze gaat proberen iets weg te brengen wat ze ooit gekocht heeft, maar waar ze niet tevreden over is. Ook moet er gekookt worden, maar daar heb ik nu nog even geen tijd en inspiratie voor.
Wel kwam er zojuist een verhaaltje uit mijn binnenste met betrekking tot een vreemde vogel.

 Een verhaal.

Dwalend door de velden van wijsheid stond plots een ooievaar met zijn staart omhoog.
Misschien had ik het gedroomd, 
of was het op een andere manier onwaar.  
Maar de verwondering hield mij in haar greep.
Is het waar?
Niet alles is te geloven wat je ogen zien, 
we moeten soms verder kijken dan onze neus lang is, 
om dingen te begrijpen die zich voor onze ogen voltrekken. 
De ooievaar bleef staan en keek me aan. Ik was versteend. 
Het was alsof er een stem uit zijn ogen klonk in een taal die ik niet kon ontcijferen,  
maar wel heel mooi klonk.
Het was alsof de vogel mij iets wilde vertellen, 
ik moest wel blijven staan en de vogel in de ogen kijken. 
Een ander leven zal geboren worden uit dit aardse bestaan, 
dat was wat ik leek te horen uit die ogen die boekdelen spraken. 
Maar hoe dat precies eruit moest zien vertelden ze niet. 
Toen kwam er een wolk naar beneden waar de vogel in vloog. 
Hij was niet meer te zien, maar in een waas kon ik hem toch nog blijven volgen.  



Vandaag heb ik me vooral bezig gehouden met de voortzetting van mijn trui.



Het tweede pand sluit niet zo goed aan op het eerste. Dat kwam omdat ik het streepjespatroon af wilde maken en ook heb ik niet alle kleuren wol hiernaartoe meegenomen. Misschien vind ik morgen wat in een wolwinkel die hier om het hoekje is. Heb nog geen idee hoe de rest van dit pand er uit gaan zien.

Natuurlijk viel er ook weer met de hondjes te wandelen vandaag. 


Ageeth,  met Tinus lopend, zag mij met Juny aan de wandel. 

Afgelopen nacht begon wel met Juny in bed, maar zodra ze Ageeth aan hoorde komen was ze naar haar kamer gestoven.

Er was een vraag van een lezeres over dat gebouw op het schilderij dat hier aan de muur hangt en gisteren op de status van WhatsApp voorbij kwam.



Het huis staat in Delft, geschilderd door Vermeer.

Vandaag op de status van WhatsApp zie je mij op de bank liggen met de hondjes, terwijl Ageeth naar mij en de kijkers zwaait.

De groetjes van Ageeth. 



Spreuk van de dag. 


Geluk is je gegeven als je danst op het ritme van het leven. 







D o e i


T o t    M o r g e n. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten