woensdag 25 oktober 2023

Geschrokken van mijn draaiziekte. Toch naar Berkel Rodenrijs gefietst. Wel regen, maar wind in de rug.

 Goedenavond. 
Veilig in het huis van Ageeth na een regenrijke fietstocht, met een een lijf dat niet zeker was van zichzelf.
Gisteravond toen ik in bed dook kreeg ik het namelijk weer te pakken. De wereld wilde om me heen draaien. Meteen ben ik heel rustig gaan liggen en toen bedaarde mijn hoofd weer. Drie jaar geleden in Frankrijk draaide de wereld een halve nacht als ik niet mijn hoofd naar beneden richtte naar mijn knieën. Hopelijk stond me dit vannacht niet te wachten. Nee, dat gebeurde niet. Wel moest ik elke keer als ik op wilde staan om te gaan plassen eerst met beleid gaan zitten om het begin van een duizeling tegen te gaan.
En dan ben ik in deze toestand vandaag in één ruk naar Berkel Rodenrijs gefietst, 110 kilometer. 
Het besluit om dit te doen kwam na veel getwijfel. Vast stond namelijk dat ik vanaf vrijdagmiddag in het huis van Ageeth op haar hondje Juny zou passen. 
Ik had gedacht de afstand in twee dagen af te leggen en vandaag te vertrekken. 
Maar voor vandaag stond regen tot tien uur vanavond op het programma. Dus misschien toch maar morgen gaan en de afstand in één dag afleggen?
Onzekerheid ook over of ik het in deze labiele situatie van mijn lijf überhaupt wel zou kunnen. Zou het niet onverstandig zijn om zo op de fiets te stappen? Je zou ergens onderweg zo'n aanval van draaiduizeling krijgen en in het natte gras vallen......
Maar ik wilde toch ook niet Ageeth teleurstellen, die een yogaweekend in Zeeland had geboekt. Als het enigszins kon wilde ik de afspraak nakomen.
Toen las ik dat de wind vandaag een factor Oost had. Dit gaf voor mij de doorslag om snel mijn boeltje bij elkaar te pakken en met de wind in de rug richting Rotterdam op te fietsen. Zonder slaapzak en tent, want kamperen onderweg sloot ik toch maar uit. Een hotel in Gorinchem nemen had ik wel in mijn hoofd.
Maar omdat het fietsen in de regen lekker vlot ging besloot ik om zoveel mogelijk te blijven profiteren van het windvoordeel.
Geen koffiepauze in Zaltbommel, maar rond twee uur pas in Gorinchem. Daar geen hotel, maar doorgereden tot het einddoel, waar Ageeth me zojuist op een heerlijke maaltijd trakteerde.




Mijn oppashondje is al vrij snel op schoot geklommen. 





Met de duizeligheid is het onderweg meegevallen,  maar vooral op het traject tussen Sliedrecht en Rotterdam, waar ik meer natte wind in mijn gezicht kreeg,  fietste ik als in een waas. Ik mocht niet teveel naar rechts of links krijgen, want dan verloor ik mijn evenwicht. Waar ik precies was besefte ik toen nauwelijks. Vreemd vond ik dat er ineens overal auto's geparkeerd stonden en mensen mijn richting opliepen.  Het leek erop dat er wat te doen was. Op een doordeweekse dag? Vreemd. Tot ik besefte dat ik al een tijdje de richting volgde van " De Kuip". Oh ja, het kwartje viel, Feyenoord speelt vanavond een wedstrijd in de Champions League. Toch was het pas half zes, en de wedstrijd zal wel om acht uur beginnen. 
Zeker drie of vier kilometer liepen de mensen dus vanaf hun auto naar de plek waar de festiviteiten plaats gingen vinden. 
Toen ik het beroemde stadion bereikte kon ik het niet nalaten om even een filmpje maken van de bedrijvigheid rond het stadion. Dat terwijl van daasheid met moeite op mijn benen kon staan. 

Hier staat de fiets stabieler dan ikzelf. 







Er is dus weer wat te zien op de status van WhatsApp vandaag.

Na het heerlijke eten krijg ik straks hier een lekker bedje. Benieuwd hoe het vannacht met de duizelingen gaat. Maar als het niet goed gaat is het hier in de nabijheid van Ageeth veiliger dan in een tentje, in een hotel,  of zelfs op mijn eigen boot. Maar het blijft onzeker hoe de verschijnselen nu verder gaan. Is het straks gewoon weer over of wordt het erger? Ik voel me minder zeker in mijn eigen lichaam. En dat is nogal eng.

Spreuk van de dag. 


Het leven is een flits, totdat je het wist.


Hans bracht mij deze spreuk ooit aan, de vriend die ik zondag bij het afscheid van Jozef terugzag na lange tijd. Als hij dit leest, dan moet hij me even een appje sturen graag.

Een prettige avond is mijn wens. Het is trouwens alweer bijna tien uur. Dus de uitslag van de wedstrijd van Feyenoord is al bekend.

.W e l t e r u s t e n. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten